
La Biblioteca 5.0 de Castelló incorpora un centenar de llibres ucraïnesos
La donació inclou literatura infantil i juvenil i obres de referents com Taras Xevtxenko i Lèssia Ukraïnka. La col·lecció se situarà a la primera planta.


La Biblioteca 5.0 del carrer Major de Castelló ha incorporat al seu catàleg un centenar de llibres ucraïnesos, procedents d’una donació del Ministeri d’Afers Exteriors d’Ucraïna i de la primera dama, Olena Zelenska.
El conjunt està format principalment per literatura infantil i juvenil i inclou també obres de figures de referència de les lletres ucraïneses, com els poetes Taras Xevtxenko i Lèssia Ukraïnka.
La col·lecció s’instal·larà a la primera planta de la biblioteca i ampliarà els fons disponibles per a acostar aquesta literatura als lectors de la ciutat.
La recepció dels llibres, celebrada aquest divendres, ha comptat amb la participació de la regidora de Cultura, María España, i del regidor de Convivència Social i Interculturalitat, Vicent Sales, en representació de l’Ajuntament.
La incorporació coincideix amb la celebració de la primera Setmana Intercultural UcraïnaFest, que durant aquests dies ha oferit actuacions, una exposició i activitats d’intercanvi cultural a Castelló. La donació forma part de la iniciativa «Estanteria ucraïnesa», anunciada dins de la programació, i permetrà mantindre la presència de la literatura d’aquest país a la biblioteca més enllà del festival.


Vithas Castelló incorpora una consulta de pèrdua de pes amb atenció mèdica, nutricional i psicològica

Cinc tortugues nascudes a Nules tornen a la mar després de créixer de 16 grams a 3,3 quilos
Els exemplars han sigut alliberats a la platja de l’Alcúdia, on unes xiquetes i altres veïns van ajudar a localitzar el niu l’agost de 2025.

L’IES La Plana celebra 25 anys amb prop de 900 estudiants i noves opcions formatives

Barvinok interpreta «La Panderola» en la recepció a la delegació ucraïnesa a Castelló

La Full Life Guard Cup reuneix 164 esportistes al Pinar i continuarà diumenge a la Piscina Olímpica
La cinquena edició combina proves de salvament i socorrisme a la mar, sobre l’arena i en piscina, amb participants de quatre procedències.

