PortCastelló autoritza l’ús per tercers de l’atracador de líquids de Masol a la dàrsena sud
El consell d’administració també aprova una cessió parcial a Sevitrade, que disposarà d’una part de la instal·lació en exclusiva durant diversos anys.
El consell d’administració de l’Autoritat Portuària de Castelló ha aprovat modificar l’objecte de la concessió de Masol Iberia Biofuel S.L.U. a la dàrsena sud per permetre que altres operadors utilitzen el seu atracador de líquids.
La instal·lació, fins ara destinada a ús exclusiu privat, podrà obrir-se excepcionalment a l’ús general. Segons l’Autoritat Portuària, el canvi busca augmentar les operacions i aprofitar la capacitat de les infraestructures existents.
Masol és titular des de 2009 d’una concessió sobre domini públic portuari per construir i explotar una planta de biodièsel i un atracador particular per a fluids. La modificació introdueix un model que permetrà operar a altres concessionaris i vaixells a canvi de la contraprestació corresponent.
L’acord no implica que Masol perda la concessió. La companyia mantindrà la titularitat concessional, amb les noves condicions que possibiliten l’accés de tercers a l’atracador.
En el mateix marc, el consell ha aprovat una cessió parcial de l’ús de l’atracador a Sevitrade, empresa interessada a desenvolupar activitats logístiques i comercials en aquest espai.
Sevitrade disposarà d’una part de la instal·lació en exclusiva durant diversos anys per a les seues operacions. La resta continuarà sota l’ús privatiu de Masol, encara que amb la possibilitat d’acollir operacions de tercers prevista en la modificació.
La informació facilitada no concreta la duració exacta de la cessió, la superfície o longitud afectada ni les condicions econòmiques de l’acord.
L’Autoritat Portuària vincula aquestes decisions a l’objectiu de millorar l’aprofitament del domini públic portuari i dinamitzar el trànsit de granels líquids a la dàrsena sud. L’obertura a altres usuaris permet ampliar les possibilitats d’operació d’un atracador ja existent.
Durant la reunió, els membres del consell d’administració també han guardat un minut de silenci en memòria de les víctimes de l’accident ferroviari de Toledo i com a mostra de solidaritat amb les seues famílies.

