La Diputació de Castelló aprova un pressupost de 246,7 milions d’euros per a 2027
La Diputació de Castelló ha aprovat el pressupost de 2027, que ascendeix a 246,7 milions d’euros, en el ple extraordinari celebrat aquest dimarts, 3 de novembre. Els comptes han rebut els vots favorables del govern provincial, mentre que Vox s’ha abstingut i el PSOE i Compromís hi han votat en contra.
La vicepresidenta i responsable de l’àrea Econòmica, María Ángeles Pallarés, ha presentat les principals partides. Segons ha explicat, l’aprovació durant els primers dies de novembre busca que el pressupost puga entrar en vigor a l’inici de l’any.

En matèria de seguretat i emergències, els comptes destinen més de 18 milions d’euros a Bombers i Protecció Civil, incloent-hi actuacions forestals i les Brigades Rurals d’Actuació Forestal. També reserven 4,3 milions per a instal·lar càmeres de control de trànsit en municipis de menys de 5.000 habitants i 200.000 euros per a ajudes davant de catàstrofes.
La cooperació amb els ajuntaments inclou 15,25 milions d’euros per al Fons de Cooperació Municipal i una consignació de 6,1 milions per al Pla Impulsa en 2027. Aquest últim és un programa biennal amb un pressupost global de 32,5 milions. Pallarés ha indicat que el fons contra la despoblació es reforçarà quan s’incorporen els romanents de 2026.
En instal·lacions esportives, el Pla Extraordinari Més Esport disposa d’una dotació global biennal de 12,1 milions d’euros. El pressupost també incorpora recursos per al transport a demanda, el taxi rural, la guarda rural i l’equipament de botigues multiservei.
Les actuacions en carreteres i camins compten amb 15 milions d’euros. En l’àmbit hídric, es preveuen 8 milions per al manteniment de depuradores, 4,6 milions per a infraestructures de sanejament i depuració i 1,5 milions per al Pla d’Emergències Hídriques.
Les àrees de Benestar Social, Igualtat i Penyeta Roja sumen al voltant de 25 milions d’euros, amb serveis d’autonomia personal, conciliació, ajuda a domicili i envelliment actiu.
Els comptes es completen amb 12 milions per a Cultura i Patrimoni, 9 milions per al Patronat Provincial de Turisme i prop de 5 milions per a Promoció Econòmica, destinats a ocupació, emprenedoria, suport empresarial i innovació territorial.

