
Raúl Collazos presenta la seua candidatura a presidir la Junta de Festes amb el lema “Orgull del passat, il·lusió pel futur”
Ha aconseguit 83 avals dels membres de l’assemblea, fet que anticipa un resultat favorable en la votació del 19 de juliol.
Si no s'actua de manera immediata es degradarà i perdrà la façana de l'església Arxiprestal
18/08/2020 REDACCIÓAmics de Vinaròs ja va presentar el passat 6 de febrer una instància a la Direcció Territorial de Cultura reclamant la urgent intervenció per a recuperar aquestes arquitectures fingides. El 20 de febrer la Direcció Territorial de Cultura de Castelló va contestar que s'havia instat al bisbat de Tortosa perquè procedira a la seua restauració i va esmentar que s'havia emés un informe tècnic sobre la preceptiva intervenció.
Actualment ningú diria que en la façana de l'església lluïen unes arquitectures fingides, ja que la seua deterioració és total per la presència d'humitat que ha ennegrit totalment els murs per on cau l'aigua de pluja de les gàrgoles.
A l'agost de 2018 Vinaròs va perdre una bona oportunitat de restaurar-les. Llavors, el bisbat de Tortosa, com a propietari de l'immoble, es va presentar a una subvenció de la Generalitat per a la conservació de béns immobles en la qual el 80% de les actuacions necessàries per a la restauració d'aquestes pintures serien sufragades amb diners públics (60.000 euros els aportava la Generalitat, 11.000 l'Ajuntament i altres 11.000 l'església).
No obstant això, en la resolució de la Conselleria es va indicar que no es concedia aquesta subvenció perquè el Bisbat “va renunciar” pel fet que l'església s'havia presentat amb el mateix CIF a aquesta mateixa subvenció optant a altres dues actuacions, una amb un projecte per a restaurar l'església de Sant Josep de Forcall i una altra per a rehabilitar la coberta de l'església de Cinctorres.
La intervenció per a recuperar aquestes arquitectures fingides suposava, segons el projecte presentat, un cost de 81.600 euros. El projecte incloïa el tractament amb fungicides i antiherbicides per a destruir i previndre la proliferació de vegetació i la neteja amb aigua nebulitzada en la superfície entre altres actuacions.
Ha aconseguit 83 avals dels membres de l’assemblea, fet que anticipa un resultat favorable en la votació del 19 de juliol.
Els ajuntaments podran optar a subvencions de fins a 5.000 euros per a actuacions de manteniment, homologació i divulgació del patrimoni natural
El municipi programa activitats gratuïtes a l’aire lliure per a totes les edats, del dilluns al divendres durant tot el mes
El nou contracte aposta per la reorganització de línies, la digitalització i autobusos sostenibles
Deu Dies de Tradició, Gastronomia i Convivència per ha gaudir d'una programació per a totes les edats, amb actes taurins, culturals i religiosos en honor a la Mare de Déu del Carme.
La Regidoria de Família i Infància de Castelló valora la tasca de la Fundació Iniciativa Social, que oferix activitats gratuïtes a 23 menors del barri en situació de vulnerabilitat.