
La Generalitat invertirà prop de 500.000 euros en accessibilitat i patrimoni a Tales i Suera
La delegada del Consell en Castelló, Susana Fabregat, destaca el compromís per “un interior més accessible i ple d’oportunitats”
Fanzara, Torreblanca, Vilafamés o Castelló són alguns dels llocs destacats de la web
17/08/2020 REDACCIÓTurisme Comunitat Valenciana ha posat en marxa un nou microsite específic per a promocionar l'oferta d'art contemporani en la Comunitat Valenciana. Aquesta web està integrada en el portal turístic de la Comunitat Valenciana i promociona, especialment, les iniciatives, esdeveniments, espais expositius o museus situats en l'àmbit rural però inclou també l'oferta dels grans centres culturals urbans.
La nova web incorpora 32 entrades amb diferents recursos el fil conductor dels quals és l'art més avantguardista.
Així, està present l'art urbà a través d'iniciatives com la del Museu Inacabat d'Art Urbà (Miau), del xicotet municipi de Fanzara, en l'Alt Millars, o la del Citric, a Torreblanca, i també l'aposta de Xest per impulsar un esdeveniment cultural com és el Grafittea.
La xarxa d'art contemporani també inclou festivals multidisciplinaris com, per exemple, el del tèxtil de Gata de Gorgos (Art al Vent), manifestacions de Land Art com el Biodivers de Carrícola, a la Vall d'Albaida, o art efímer, com és la iniciativa dels Miradors de l'Horta, a l'entorn del Barranc del Carraixet.
El nou ‘microsite’ també promociona espais en xicotetes poblacions, com és Coll Blanc, a Culla, i museus de referència com el Macvac de Vilafamés. A tots ells, s'uneixen els grans centres d'art contemporani com l'IVAM, el Centre del Carme, el MACA d'Alacant, el MUA de la Universitat d'Alacant, l'Espai d’art contemporani de Castelló i també col·leccions privades i espais multidisciplinaris.
El secretari autónòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha assegurat que la promoció de l'art contemporani en les zones rurals “suposa posar en valor, redescobrir i diversificar l'oferta de turisme cultural de la Comunitat”.
Colomer ha manifestat que enguany, en el qual molts dels visitants trien destinacions rurals, la promoció d'aquesta oferta cultural suposa afegir un valor diferencial a aquestes destinacions i “continuar impulsant la vertebració de tot el territori de la Comunitat”.
Turisme Comunitat Valenciana, a través de l'estratègia CreaTurisme, impulsa la Xarxa de Centres d'Art Contemporani en l'entorn rural com a producte turístic singular. A aquesta xarxa s'han adherit diferents recursos turístics vinculats a l'art contemporani, tant iniciatives permanents com de caràcter efímer però de celebració periòdica.
La delegada del Consell en Castelló, Susana Fabregat, destaca el compromís per “un interior més accessible i ple d’oportunitats”
L’Escola de Dansa destinarà la recaptació a l’ONG Tupay que treballa per l’educació a zones rurals del Perú
Aquesta nova iniciativa aplega als grups Venta Nova, Racó del Mercader, Reyes, Las Galeras i Rafalafena
750 kilos de sardina i 250 litres de vi al grau de Castelló
El Saló de Plens de l’Ajuntament acull l’acte d’homenatge institucional a la Banda Municipal
El projecte creat pels alumnes de l'ESAD viatja al certamen internacional Biodesign Challenge Summit 2025