Onda comença a aplicar la baixada d'impostos amb una reducció del 5,6% en l'IBI

    El tipus de gravamen del 0,68 per al 2020 és la quota més baixa de la història a Onda, continuarà reduint-se fins al 0,61 en 2022

    18/08/2020 REDACCIÓ
    salvadorAguilella

    Els veïns d'Onda ja s'estan beneficiant de la baixada d'impostos, ja que s'ha reduït el tipus de gravamen de l'Impost de Béns immobles al 0,68% enguany.

    Cal esmentar, que aquesta és la quota més baixa de la història a Onda, i continuarà reduint-se fins a arribar al 0,65% per al 2021 i al 0,61 en 2022. En total, una rebaixa del 15% durant aquesta legislatura, tal com es va comprometre l'equip que lidera Carmina Ballester.

    Sobre aquest tema, el regidor d'Hisenda i Ocupació, Salvador Aguilella, ha apuntat que “és el moment de la gestió eficient i fer més fàcil el dia a dia dels nostres veïns, i això passa per baixar els impostos per a alleujar l'economia de famílies i empreses i afavorir noves inversions que generen riquesa i ocupació”.

    A més, en la línia de convertir a Onda en una ciutat més sostenible, l'Ajuntament ha impulsat la utilització d'energia solar en els habitatges d'Onda, amb la bonificació d'un 20% de la quota de l'IBI per als veïns que instal·len sistemes d'aprofitament tèrmic o aprofitament elèctric de l'energia solar en els edificis d'ús residencial. I també hi ha bonificacions de fins al 90% per a les famílies nombroses.

    Salvador Aguilella ha explicat que “el fàcil en una situació de crisi com la que se'ns ha vingut damunt és pujar impostos per a intentar recaptar més, com vol fer el govern d'Espanya i altres ajuntaments, però aquest govern municipal està millorant la gestió per a aconseguir aquesta baixada històrica d'impostos, que ja és una realitat i que ja està alleujant la càrrega fiscal dels onders”.

    El més vist