
S'hauran de prendre nombroses mesures a l'Ajuntament de Castelló per a previndre els riscos de la COVID-19

Un informe tècnic sobre l'avaluació de riscos laborals enfront del coronavirus a l'Ajuntament de Castelló detecta nombroses mesures que s'han de millorar en el consistori per a previndre els riscos existents per l'exposició al coronavirus.
Aquest document va ser redactat en juliol pel Servei de Prevenció de Riscos Laborals de l'ajuntament i es van avaluar els possibles riscos en el Saló de Plens del consistori. En concret, s'indica com a aforament màxim per al Saló de Plens del consistori un total de 26 persones, de les quals 3 ocuparien la taula de presidència, en el cas que no calga reservar un espai per a intervindre en el faristol, només 8 regidors podrien estar en les bancades i 15 persones ocuparien la zona reservada per al públic i els periodistes. Així doncs, cal destacar que en total són 27 regidors, comptant amb l'alcaldessa de Castelló Amparo Marco, i que, per tant, aquesta limitació per a la seua presència suposaria un greu problema.
Segons s'ha informart des de l'ajuntament, encara no hi ha una data prevista per a tornar a realitzar els plens presencials en el consistori i, a tenor de l'informe, s'hauran de dur a terme nombroses millores perquè aquestes sessions tornen a l'edifici de la plaça Major. En aquest sentit, cal tindre en compte que, en el cas que es decidiren fer plens presencials, l'ajuntament compta amb edificis prou espaiosos per a poder realitzar-los com és el cas de la Pèrgola, en el Passeig Ribalta, o el Palau de la Festa.
Elaboració d'un Pla de Contingència
El document recull la necessitat d'elaborar un Pla de Contingència o pla de continuïtat de l'activitat en el qual es recullen les mesures implantades. En concret, es parla de proporcionar serveis que ajuden a l'afrontament psicològic adequat, estudiar la possibilitat de suspendre de manera temporal el sistema de rotacions entre diferents llocs de treball dins d'un mateix torn i en el cas que no siga augmentar el temps de permanència en el lloc de treball durant 90 minuts de forma continuada o realitzar neteja i desinfecció de llocs de treball entre rotacions.


El Grau recupera la carrossa mitològica de Neptú per a la Cavalcada de la Mar de Sant Pere

La Diputació impulsa un portal digital per a difondre el patrimoni documental dels municipis de Castelló
La nova plataforma permet consultar en línia els fons documentals de nou arxius municipals de la província

Nules presenta el conte ‘Fem la barraqueta!’ per a divulgar entre els més menuts la tradicional Festa de les Barraquetes

L'astrofísic Héctor Socas protagonitzarà este dissabte una nova conferència al Planetari de Castelló



