
L'Institut Valencià de Cultura presenta la seua programació didàctica d'audiovisuals i cinematografia



La Direcció Adjunta d'Audiovisuals i Cinematografia de l'Institut Valencià de Cultura presenta la seua programació didàctica per al curs escolar 2020-2021, dirigida a tots els centres educatius valencians, des d'Infantil, Primària, Secundària i Batxillerat fins a cicles formatius.
"En aquests mesos, en què hem viscut una situació completament inesperada, la cultura ha sigut l'eina que ens ha permés suportar aquests moments d'incertesa. Per tot això, considerem fonamental continuar amb les propostes didàctiques de cinematografia com a element fonamental de coneixement i esperança", ha valorat el seu director adjunt, José Luis Moreno.
Aquells que vulguen inscriure's, podran fer-ho des de l'1 de setembre i es pot realitzar des de l'àrea de didàctica de la web de l'IVC, mitjançant l'adreça [email protected] o en el telèfon 963 89 03 62 en horari de matins.
Amb aquesta iniciatia es pretén acostar als joves una cultura cinematogràfica completa que comprenga des de títols europeus de cinema i experiències pròpies amb el món audiovisual, descobrir els records que ofereixen les imatges del passat i la tasca fonamental de preservar el nostre patrimoni audiovisual. Per tant, els i les escolars podran conéixer el cinema primitiu de les pel·lícules dels Lumière, Chaplin o Buster Keaton, conéixer la història del cinema des d'un punt de vista dinàmic, aprendre el llenguatge audiovisual i els 'trucs' del cinema i conéixer el cinema valencià.
I d'aquesta manera es pretén també fomentar el treball en equip, consensuar solucions respectuoses entre companys, i potenciar la capacitat analítica i de debat entre els alumnes, sempre adaptant les activitats a les edats d'aquests.
D'altra banda, l'IVC conjuntament amb la Filmoteca Espanyola i el seu programa 'EducaFilmoteca' volen donar a conéixer la història del cinema espanyol. Cal destacar que en 2021 es ret homenatge a Luis García Berlanga, a qui la Filmoteca dedica la portada del fullet.


Rossell rep 200.921 euros per a ampliar i modernitzar el consultori auxiliar

Salvador Aguilella acusa el Govern d’Espanya de desatendre la petició i assenyala el soroll i el trànsit pesant com a problemes per al veïnat

La Diputació adjudica millores en quatre casernes de la Guàrdia Civil per més de 171.000 euros

ASPRONA impulsa l’autonomia i l’accés a l’ocupació de persones amb discapacitat intel·lectual


