
Compromís per Vila-real expressa el seu malestar per no haver estat informat sobre la reunió amb ADIF
El partit demana la seua inclusió en la reunió com a membres del Govern municipal
Ruth Merino critica que “siguen les pròpies famílies els qui hagen de responsabilitzar-se i trobar solucions davant la deixadesa de les Administracions”
Política13 de septiembre de 2020 REDACCIÓCiutadans (Cs) en Les Corts valencianes va exigir posar en marxa una partida d'ajudes econòmiques destinades a mares i pares treballadors, ben per compte d'altre o autònoms, que no puguen adaptar el seu lloc al teletreball i, per això, es vegen obligats a reduir la seua jornada laboral en cas que els seus fills hagen de guardar quarantena per coronavirus en el seu col·legi.
“Les opcions per a les famílies no són moltes, especialment per als qui no poden teletreballar, per tant, què fer en cas que manen al teu fill a casa perquè s'ha donat un positiu a la seua aula? Coneixen els pares els seus drets i la normativa a la qual poden acollir-se?”, va qüestionar la portaveu adjunta de Ciutadans Ruth Merino. “Les situacions excepcionals requereixen de mesures excepcionals, i, en aquests moments, garantir la conciliació i la seguretat sanitària haver de ser una prioritat”, va subratllar a través d'una Proposició No de Llei (PNL) urgent.
Per això, la parlamentària va instar al Consell a pronunciar-se sobre les oportunitats que tenen les famílies en aquests casos. “El Govern valencià porta mesos traient pit de la seua gestió enfront del coronavirus però, es recorda dels pares i mares valencians que podrien enfrontar-se a aquestes dificultats de manera imminent? No és just que siguen les pròpies els qui hagen de responsabilitzar-se de donar solució a aquesta incertesa a causa de la deixadesa de les Administracions", va apuntar.
També, respecte a l'anomenat pla ‘Me Cuida’, posat en marxa pel Govern perquè qualsevol treballador amb familiars al seu càrrec degut al virus poguera teletreballar i comptar amb flexibilitat d'horaris, “és un primer pas, però no suficient, atés que la seua vigència finalitza el pròxim 30 de setembre”, per la qual cosa Merino va advocar per “una ampliació indefinida en el temps d'aquest pla, donant caràcter preferent al teletreball i al dret a la reducció de jornada”.
El partit demana la seua inclusió en la reunió com a membres del Govern municipal
L'obertura de l'edifici de Borrull es prevé per Setmana Santa de 2025 i les obres de l'anell de circumval·lació començaran al llarg de 2026
Els comptes municipals per a 2025 prioritzen servicis públics, inversió social i sostenibilitat urbana
Proveïment, subministrament, depuració i condicionament d'infraestructures en el pressupost 2025
Parlem d'assumptes d'actualitat de la ciutat amb el portaveu del govern municipal Vicent Sales
La presidenta de la diputación asegura que esta actuación está incluida en el presupuesto 2025
Els fets van ocórrer en la vesprada del dilluns al carrer del Treball
Els fets van ocórrer el passat 7 d’abril en un habitatge del municipi. La Guàrdia Civil va salvar dos veïns i un gos atrapats entre les flames
El foc, iniciat en una planta superior, s'ha estès ràpidament per la façana, afectant també una vivenda pròxima
Carrasco destaca "el miracle" de no haver de lamentar víctimes gràcies a la ràpida actuació dels bombers i la coordinació dels serveis d'emergència
Els residus eren abandonats en naus industrials llogades i deixaven als propietaris la càrrega de la gestió, amb un cost que supera el milió d’euros