
Cs exigeix ajudes econòmiques per als pares i mares que hagen de reduir la seua jornada en cuidar dels seus fills en quarantena


Ciutadans (Cs) en Les Corts valencianes va exigir posar en marxa una partida d'ajudes econòmiques destinades a mares i pares treballadors, ben per compte d'altre o autònoms, que no puguen adaptar el seu lloc al teletreball i, per això, es vegen obligats a reduir la seua jornada laboral en cas que els seus fills hagen de guardar quarantena per coronavirus en el seu col·legi.
“Les opcions per a les famílies no són moltes, especialment per als qui no poden teletreballar, per tant, què fer en cas que manen al teu fill a casa perquè s'ha donat un positiu a la seua aula? Coneixen els pares els seus drets i la normativa a la qual poden acollir-se?”, va qüestionar la portaveu adjunta de Ciutadans Ruth Merino. “Les situacions excepcionals requereixen de mesures excepcionals, i, en aquests moments, garantir la conciliació i la seguretat sanitària haver de ser una prioritat”, va subratllar a través d'una Proposició No de Llei (PNL) urgent.
Per això, la parlamentària va instar al Consell a pronunciar-se sobre les oportunitats que tenen les famílies en aquests casos. “El Govern valencià porta mesos traient pit de la seua gestió enfront del coronavirus però, es recorda dels pares i mares valencians que podrien enfrontar-se a aquestes dificultats de manera imminent? No és just que siguen les pròpies els qui hagen de responsabilitzar-se de donar solució a aquesta incertesa a causa de la deixadesa de les Administracions", va apuntar.
També, respecte a l'anomenat pla ‘Me Cuida’, posat en marxa pel Govern perquè qualsevol treballador amb familiars al seu càrrec degut al virus poguera teletreballar i comptar amb flexibilitat d'horaris, “és un primer pas, però no suficient, atés que la seua vigència finalitza el pròxim 30 de setembre”, per la qual cosa Merino va advocar per “una ampliació indefinida en el temps d'aquest pla, donant caràcter preferent al teletreball i al dret a la reducció de jornada”.




Castelló destina 800.000 euros a una nova campanya de bons comercials per impulsar el comerç local
L'Ajuntament aprova una nova edició dels Bons Castelló i dona llum verda als Premis Castelló Emprén 2026, dotats amb prop de 400.000 euros per reconéixer el talent empresarial de la ciutat.

Castelló reforça la lluita contra el mosquit tigre amb la tècnica de l’insecte estèril
L'Ajuntament de Castelló aplica per segon any consecutiu aquest sistema biològic en col·laboració amb la Generalitat després dels bons resultats obtinguts en la campanya anterior.

Castelló inicia les obres de la Mançana Albinegra amb el trasllat de les pistes de pàdel de Castàlia

Castelló crea els Premis Castelló Emprén 2026 amb prop de 400.000 euros per impulsar el talent empresarial


