
Sanitat Estudiarà la Salut de 4.000 Castellonencs Durant 20 Anys per Analitzar l’Origen de les Malalties
L'estudi Cohorte IMPaCT, impulsat per l'Institut de Salut Carlos III, busca crear una gran cohort poblacional de 200.000 persones a Espanya.
L'edifici Moruno del Grau de Castelló acollirà l'exposició
16/09/2020 Redacció
Santander, Sevilla, Alacant i ara, per fi, l'exposició fotogràfica «El viatge a la Especiería de Magallanes i Elcano» arriba a PortCastelló. L'edifici Moruno del Grau de Castelló acollirà l'exposició fotogràfica, promoguda per la Subdelegació de govern. L'exposició estarà oberta al públic a partir del diumenge 27 de setembre, de dilluns a divendres de 16.00 a 21.00 hores i els dissabtes i diumenges de 12.00 a 14.00 hores i de 16.00 a 21.00 hores.
Aquesta exposició commemora el V centenari de la primera volta al món realitzada pel navegant portuguès Fernando de Magallanes. Aquesta expedició va partir de Sevilla el 10 d'agost de 1519, amb l'objectiu d'obrir una nova ruta per occident a les illes de l'Espècies i buscar una ruta a través de la costa sud del continent americà per a arribar al Maluco. Aquesta aventura marcaria un punt d'inflexió en la història de l'ésser humà, ja que confirmo la rodonesa de la Terra obrint-li a la societat una porta cap a una infinitat de possibilitats comercials, socials i culturals.
L'exposició rememora la major epopeia en la història de la navegació mundial, oferint al visitant una visió cronològica completa del viatge. Per a això, el públic podran gaudir de les fotografies, documents oficials i àudios explicatius que componen la mostra.

L'estudi Cohorte IMPaCT, impulsat per l'Institut de Salut Carlos III, busca crear una gran cohort poblacional de 200.000 persones a Espanya.

L'ampliació inclourà cinc noves consultes de Medicina General, una àrea de Pediatria reformada i la instal·lació d'un ascensor.

Reciplasa, presidida per Sergio Toledo, preveu uns ingressos de 20,6 milions d’euros per al 2026 i uns beneficis nets de 38.161 euros, consolidant la gestió prudent.

La incorporació de David Edo Chabrera, Rafael Quiroga Alegre i Alejandro Navarro Canós busca reforçar els equips directius de la Junta, presidida per Raúl Collazos.

L'Ajuntament ha omplert les sis places ofertes per a empreses en fase inicial, demostrant el gran interès pel nou recurs ubicat al Centre d'Innovació, Emprenedoria i Sostenibilitat (CIES).

Castelló s'ha sumat al dol oficial amb les banderes a mig pal i recorda la gran mobilització ciutadana que va enviar més de 70.800 kg d'aliments i productes de primera necessitat.