
Sanitat cridarà a pacients de risc perquè acudisquen a vacunar-se contra la grip a partir del 5 d'octubre



La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública contactarà durant aquest mes de setembre amb pacients considerats de risc i amb indicació de vacuna enfront de la grip, per a citar-los de manera presencial una vegada iniciada la campanya, que enguany arranca el pròxim 5 d'octubre.
Així ho ha anunciat la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, que ha explicat que la vacunació en els centres de salut es realitzarà amb cita prèvia, precisament per a mantindre les mesures de seguretat per la COVID-19. "La campanya pretén evitar les complicacions de la grip, per la qual cosa es dirigeix als grups de població més susceptibles de patir aquestes complicacions i a altres col·lectius especials", ha subratllat Barceló.
La consellera ha explicat que els objectius que s'han marcat per a la present temporada són aconseguir el 75% de cobertura en persones majors de 64 anys i personal sanitari i al 60 % en els grups de risc per patologies i embarassades. "La vacunació del personal sanitari és prioritària i ha de vacunar-se a l'inici de la campanya", ha agregat Barceló.


Inicialment es distribuiran les 810.000 dosis adquirides directament per la Conselleria de Sanitat, amb un primer lliurament en la setmana del 28 de setembre al 4 d'octubre (el 60% de les dosis) i un segon lliurament la setmana del 26 al 31 d'octubre (40% restant). A continuació s'entregarien les dosis de vacuna facilitades pel Ministeri (446.100 dosis addicionals).
La consellera ha recordat que és necessari reduir al màxim la càrrega assistencial del sistema sanitari, ja que els períodes en els quals circula el virus de la grip es produeix una sobrecàrrega del sistema.


La Generalitat destina 8 milions d’euros a incorporar 200 nous agricultors al camp valencià

La Generalitat abona el 98% de les ajudes als familiars de víctimes de la dana, amb 17 milions ja pagats

LA UNIÓ reclama que la bonificació del gasoil agrícola s’aplique directament en el moment de repostar

Castelló acosta els esports nàutics a les persones amb discapacitat amb la VI jornada ‘Mediterrani Accessible’
La platja del Palmeral, davant del Planetari, acollirà este diumenge 6 de setembre activitats de busseig, cadires amfíbies, bicicletes adaptades i sensibilització ambiental en una jornada oberta també a familiars i altres col·lectius.

Castelló i l’UJI destinen 90.000 euros a impulsar 17 projectes de talent emprenedor





