
La Regidoria de Salut Pública i l'UJI llancen l'I Cicle de Prevenció i Ajuda en Salut Integral Emocional
La iniciativa té com a objectiu promoure el benestar emocional i psicològic de la ciutadania de Castelló.
El govern municipal inclou modificacions per a introduir criteris de progressivitat i incentivar l'activitat econòmica
24/10/2020 redaccióL'Ajuntament de Castelló ha anunciat un paquet de noves mesures fiscals per a 2021 dirigides a pal·liar els efectes de l'emergència sanitària i social de la covid-19. A més, aquest paquet incorpora modificacions en diferents ordenances per a introduir criteris per a una fiscalitat més social, basada en la progressivitat fiscal i la proporcionalitat; més verd, que incentive les iniciatives a favor de la sostenibilitat; i ‘anticovid’, amb mesures per a pal·liar la crisi generada per la pandèmia i per a incentivar l'activitat econòmica.
El primer tinent d'Alcaldia, David Donate, ha recordat que el govern municipal va aprovar mesures fiscals des de la declaració de l'estat d'alarma per a ajudar famílies, persones autònomes i pimes a pal·liar els efectes econòmics. En aquest sentit, Donate ha explicat que s'ampliarà fins al 30 de juny de 2021 la suspensió de les taxes per utilització privativa o aprofitament especial del domini públic local per ocupacions de via pública, la de llicència d'obertura d'establiments i la de mercats extraordinaris.
D'altra banda, ha anunciat una reducció del gravamen de l'Impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres (ICIO) que passarà del 3,50 al 3,25. Donate també ha avançat la modificació de l'ordenança de l'Impost sobre Vehicles de Tracció Mecànica per a ampliar els anys de bonificació als vehicles amb distintiu ambiental fins a deu anys, depenent del nombre de places i tipus d'etiqueta.
El segon tinent d'Alcaldia, Ignasi Garcia, ha anunciat una reducció de quasi el 70 % per als guals de persones amb mobilitat reduïda. Aquest és «un pas més per la inclusió de les persones amb diversitat funcional i també la resposta a una demanda dels col·lectius de persones amb discapacitat i vida independent». D'altra banda, Garcia també ha comunicat que l'Impost de Béns immobles (IBI) de PortCastelló passa a ser de l'1 %. «Una pujada modesta, però que permetrà dotar a l'ajuntament de més recursos per a fer front a la pandèmia», ha apuntat. El regidor ha recordat que el Port obté grans beneficis i que aquesta aportació beneficiarà a tota la ciutat.
D’altra banda, el tercer tinent d'Alcaldia, Fernando Navarro, ha destacat que les noves ordenances fiscals reforcen la progressivitat, inclouen criteris ambientals i incorporen per primera vegada en la Comunitat Valenciana un recàrrec del 50 % de la quota líquida de l'impost als habitatges buits de grans propietaris. També ha explicat que es pujarà un 50 % l'IBI a aquells immobles de grans propietaris que porten un any desocupades, tal com recull la Llei de Funció Social de l'Habitatge.
Finalment ha anunciat un empenyiment al sector primari amb una bonificació de l'IBI del 50 % per als horts en actius, un percentatge que ascendirà al 70 % per als quals certifiquen en ecològic.
La iniciativa té com a objectiu promoure el benestar emocional i psicològic de la ciutadania de Castelló.
La iniciativa, que es prolongarà fins a l'1 de novembre, busca dinamitzar el comerç local als barris de la ciutat.
Una agenda completa de tres dies per a conéixer la cuina i l'entorn de la ciutat
El govern municipal reforçarà les línies d'autobús i ampliarà els horaris de les biblioteques.
El regidor d'Urbanisme destaca el potencial de la plataforma industrial per a la indústria i l'economia de la ciutat.
L'esdeveniment, que tindrà lloc el 20 de setembre al parc Rafalafena, commemora el 50é aniversari d'APESOCAS.