
La inversió del sector ceràmic en l'Alcora ascendeix a 85 milions d'euros en dos anys



L'Ajuntament de l'Alcora valora en 85 milions d'euros la inversió que la indústria ceràmica ha realitzat en la localitat durant els dos últims anys. Una dada que resulta de la suma d'actuacions de gran importància com la implantació de noves signatures, les ampliacions o remodelacions i les millores en infraestructures impulsades per les companyies. Algunes ja estan executades i altres estan ara en marxa.
Per a Samuel Falomir, l'alcalde del municipi, els números reflecteixen «el gran esforç de les empreses en innovació, modernització i emprenedoria» i posen de manifest «el seu ímpetu per a mantindre's com a referents dins d'un sector clau en l'economia provincial com és el ceràmic», asegurava.
L'Ajuntament es trova al costat del sector, en este gran esforç per creixer, oferint-los, tal com manifesta l'alcalde, «totes les facilitats possibles a l'hora de tramitar les llicències, una cosa fonamental per a puguen desenvolupar els seus projectes amb la màxima celeritat». Pel que fa a les infraestructures necessàries dependents d'altres entitats, Falomir anuncia que reivindicarà la seua posada en marxa, com és el cas de la nova subestació elèctrica d'Iberdrola. A més, s'instarà la companyia a agilitar els expedients d'obres d'empreses alcorinas perquè puguen continuar avançant.
El primer edil destaca «l'aposta decidida» del govern local en l'impuls de polítiques que generen confiança i incentiven la inversió industrial en la localitat per a estimular el creixement econòmic i la creació de llocs de treball a l'Alcora. Entre les accions més recents, repassa Falomir, «s'ha realitzat la inversió municipal més elevada de la història en la millora i modernització dels polígons industrials, s'han aprovat els majors incentius fiscals per a la implantació d'empreses i la creació de treball indefinit i s'ha représ el PAI industrial Camí Santa com a nova zona de desenvolupament industrial».
Respecte als projectes de millora, modernització i dotació d'infraestructures en els polígons industrials, Falomir recorda que l'any passat l'Ajuntament va realitzar una inversió de més de 800.000 euros en els polígons Foies Ferraes, La Torreta i Santa, fons que també van servir per a solucionar «problemes que venien de molt de temps arrere».


Castelló incorporarà representants veïnals dels districtes en l'elaboració del primer Pla Municipal de Salut Mental

Aigua de Benassal crea els Premis Neptú d'Or per reconéixer el talent de la gastronomia valenciana

Tresor Antic arriba a Castelló amb més de 200 vehicles clàssics i un centenar de parades d'antiguitats

Figueroles acollirà el Dia de la Província 2026 coincidint amb el 300 aniversari del municipi



