
Onda impulsa els treballs de desbrossament per a millorar la seguretat i accessibilitat dels camins rurals
L’Ajuntament d’Onda reforça la prevenció d’incendis amb labors de desbrossament en el terme municipal
La segona edició del festival comptarà amb 10 espectacles de circ altament visual per a tots els públics aquest cap de setmana
18/06/2021Grau de Circ torna a la programació cultural de Castelló amb una agenda nodrida de companyies nacionals i internacionals, espectacles diversos i amb una ampliació del format. La segona edició del festival es durà a terme a vora mar, amb tres escenaris ubicats al Planetari de Castelló, per on desplegaran les seues arts 10 companyies de la Comunitat, Catalunya, Balears, Galícia, Andalusia i, en clau internacional, de França i Suècia. En paral.lel, la cita servirà com a punt de trobada del sector, de la mà de la reunió anual de l’Associació de Professionals del Circ del País Valencià (APCPV).
La regidora de Cultura, Verònica Ruiz, ha convidat al públic «a gaudir de tot un cap de setmana en el qual Castelló esdevé capital de circ», ja que segons Ruiz «acollim espectacles d’arreu del territori nacional i, es creuen fronteres amb companyies internacionals».
La cita comença divendres, a partir de les 19.30 hores, a un Planetari on el públic podrà gaudir dels espectacles en tres pistes. Alçaràn el teló les pallassades de l’espectacle ‘Bambalina i el Circ’, de la Cia Recortable (19.30 hores), seguides d’'El rey de la acrobacia’, de Guga i Sílvia (20.30 hores). Per finalitzar la jornada, ‘El desig d’estar junts’, de La Finestra Nou Circ (22.30 hores).
Dissabte, les actuacions s'iniciaran un poc abans, a les 19.00 hores, amb l’humor de ‘Home’, de Cris-is, seguit de ‘La Bella Tour’, de la Companyia La Bella Tour (19.45 hores), amb el clown contemporani al centre de la proposta. ‘Baktana’, de Lazuz, I els seus malabars I acrobàcies, a les 20.45 hores, seran el preludi de l’espectacle estrella de la jornada. Circ Bover porta a Castelló ‘Avol’ (22.30 hores), amb un espectacle aeri altament visual.
Al matí, l’Associació de Professionals del Circ del País Valencià (APCPV) celebrarà la seua trobada annual en les instal.lacions del Planetari, on, segons fonts de l’entitat, s’analitzarà la situació del sector després de la crisi derivada de la pandèmia del Covid-19.
Diumenge, per a tancar el Grau de Circ 2021, ‘Días Extraños’, de Los Abajo Firmantes (18.45 hores), ‘Infoncundibles’, de La Banda del Otro (19.00); i ‘Obstinées’, de La Burrasca (20.00 hores), que actuaran a Castelló per primera vegada a Espanya amb el seu circ aeri i en femení. Tots tres aportaran diversitat al programa, introduïnt la música als escenaris, acrobàcies i equilibrismes en gran format.
L’Ajuntament d’Onda reforça la prevenció d’incendis amb labors de desbrossament en el terme municipal
Un simple anàlisi de sang permet detectar alteracions cromosòmiques com la síndrome de Down a partir de la setmana 10 de gestació
La institució provincial ha incrementat de 24 a 34 els punts de recàrrega
La institució provincial s’alia amb la Universitat ISIA de Roma per portar noves oportunitats a l’interior.
El centre oferirà 80 places residencials i 40 de centre de dia.
La intervenció s’emmarca dins del Pla d’Asfaltats i tindrà un termini d’execució de 10 mesos.