
Sanitat redueix en 21 dies la demora per a una intervenció quirúrgica en la Comunitat Valenciana
Redacció


La llista d'espera per a sotmetre's a una operació quirúrgica continua baixant en la Comunitat Valenciana. El mes de maig, els dies de demora s'han reduït respecte a abril, i són més les persones que ha eixit de la llista d'espera quirúrgica perquè ja han sigut intervingudes.
La demora estructural es va situar al tancament del mes de maig en 106 dies, mentre que el mes anterior eren 127, amb el que s'ha reduït en 21 dies (-16,5%). Aquesta disminució, de maig respecte a abril, s'adverteix en totes les especialitats i en pràcticament tots els departaments de salut.
La millora s'associa a la disminució de la càrrega assistencial provocada pels efectes de la COVID-19, que ha permés «reprendre l'activitat quirúrgica i retornar la llista d'espera als nivells previs a la pandèmia», com ha explicat la secretària autonòmica d'Eficiència i Tecnologia Sanitària, Concha Andrés.
A més, s'ha incrementat la quantitat de persones que ha eixit de la llista d'espera, tant per sotmetre's a una intervenció programada en el sistema públic (representen el 47% de les eixides), com per derivació al Pla de Xoc (17%). En termes absoluts, aquesta variable ha millorat 27,5 punts percentuals perquè 14.845 pacients que esperaven una operació ja han passat per quiròfan.
D'altra banda, maig es va tancar amb 59.824 persones en llista d'espera (enfront de les 61.387 d'abril). D'aqueixes 59.824 persones, més de la meitat estava pendent d'una intervenció per patologia menor. Per especialitats, Oftalmologia i Traumatologia representaven el 51% de totes les sol·licituds actives (principalment, operacions de cataractes o hèrnies).
De fet, una de les patologies més importants en la llista d'espera quirúrgica són les cataractes, i la demora al maig era de 54 dies, enfront dels 71 del mes anterior i els 128 de maig de 2020. Per part seua, les intervencions de Hallus Valgus i pròtesis de genoll van reduir la demora en 23 i 36 dies respectivament.


Castelló incorporarà representants veïnals dels districtes en l'elaboració del primer Pla Municipal de Salut Mental

Tresor Antic arriba a Castelló amb més de 200 vehicles clàssics i un centenar de parades d'antiguitats

Figueroles acollirà el Dia de la Província 2026 coincidint amb el 300 aniversari del municipi

CSIF porta a Fiscalia les presumptes coaccions als seus delegats d’Educació i reclama una condemna institucional



