
[ÀUDIO] Castelló remet el Pla General Estructural a la Generalitat per a la seua aprovació definitiva
Redacció

L'Ajuntament de Castelló ha enviat ja a la Comissió Territorial d'Urbanisme per a la seua aprovació definitiva, la proposta de Pla General Estructural (PGE) aprovada provisionalment per majoria absoluta en el ple extraordinari del passat 28 de juny. Aquesta comissió dependent de la Generalitat té ara sobre la taula el document que defineix el model territorial i urbanístic de Castelló, i que classifica i qualifica el sòl, establint les condicions bàsiques per al seu desenvolupament i sostenibilitat.
El Pla General Estructural, una vegada actualitzada tota la informació després de la valoració de les al·legacions, els informes emesos per les administracions públiques i entitats consultades i de les determinacions de la Declaració Ambiental i Territorial Estratègica (DATE), preveu 6.407.880 metres quadrats de sòl per a sectors de nou desenvolupament: 4.266.129 per a activitats econòmiques i els altres 2.141.751, residencials.
«Fem un pas més perquè el nou Pla General que dissenya el model de ciutat de les pròximes dues dècades siga una realitat. Un planejament que dóna resposta a les necessitats de sòl residencial, industrial i terciari, promovent un ús racional, sostenible i realista del sòl», ha destacat l'alcaldessa, Amparo Marco. «Un ordenament urbanístic que avança cap a una ciutat més moderna, inclusiva, sostenible, ordenada i vertebrada, que millorarà la qualitat de vida de les nostres veïnes i veïns i que serà un revulsiu per a pal·liar els efectes socials i econòmics de la crisi sanitària de la covid», ha ressaltat Marco.
Per part seua, el regidor d'Urbanisme, José Luis López, ha valorat l'enviament de la documentació a la Comissió Territorial d'Urbanisme com «un pas definitiu perquè Castelló tinga com més prompte millor el nou Pla General aprovat, mentre a l'Ajuntament continuem avançant en la resolució d'al·legacions del Pla d'Ordenació Detallada».
El segon tinent d'alcaldia, Ignasi Garcia, ha destacat la importància d'aquest nou pas en la carrera d'aprovació del Pla General. «Aquest pla defineix un nou model de ciutat, que aposta per la sostenibilitat, l'equilibri territorial i millors serveis per a la ciutadania. Es tracta d'un pas més per a aconseguir la ciutat de drets i d'oportunitats que totes i tots volem, que impulse la recuperació econòmica que necessita Castelló i la transformació verda», ha afegit Garcia.


El Centre de Salut Pública de Castelló participa en tres projectes europeus centrats en la prevenció de malalties

Emergències demana la col·laboració ciutadana per a previndre incendis forestals en Setmana Santa i Pasqua

Castelló obri al trànsit dos vials del Grau vinculats a les obres del TRAM per Setmana Santa

El Torneig Primer Toque arranca la seua 18a edició amb totes les seus a ple rendiment


