
Castelló es transforma en un gran escenari amb més de 500 actuacions culturals durant 2025
La Diputació incrementa un 25% la seua oferta per a arribar als 135 municipis
El Consell ha adquirit un immoble radicat en l'avinguda Borriana 7 i 9, per un import de 530.400 euros
01/08/2021
Redacció
El Consell ha adquirit un local en l'avinguda Borriana escaira amb carrer Herrero de Castelló de la Plana on traslladar el consultori auxiliar del carrer Constitució. El nou immoble està situat molt prop de l'antic i té quasi el triple de superfície. La compra, per part de la direcció general de Sector Públic i Patrimoni de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, s'ha formalitzat per 530.400 euros.
El nou local està radicat en l'avinguda Borriana 7 i 9, amb accés també pel carrer Herrero de Castelló de la Plana, i té una superfície de 896 metres quadrats, enfront dels 327 metres quadrats del consultori antic, situat en el número 3 del carrer Coves de Vinromà.
Precisament, la proximitat ha sigut un dels requisits que s'han tingut en compte a l'hora de triar entre les diferents ofertes presentades. «S'ha buscat que la població assignada no haja de realitzar grans desplaçaments per a rebre assistència i, en aquest sentit, el nou centre està a uns dos minuts caminant de l'anterior», ha explicat la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló.
«L'objectiu ara és preparar el nou local perquè es puga parar atenció sanitària en ell com més de pressa millor», ha afegit Barceló.
També s'ha valorat l'exclusivitat d'ús del local, amb l'objectiu d'evitar interferències amb altres negocis, la il·luminació i ventilació natural, així com una longitud de façana suficient per a afavorir diversos accessos.
L'adquisició de l'immoble es produeix després que el consultori auxiliar de Constitució de Castelló de la Plana romanga sense activitat assistencial a causa de les condicions arquitectòniques de la instal·lació, que no permeten la seua adaptació als requisits de seguretat i salubritat exigits per la situació de pandèmia. La població assignada, 7.882 persones, està sent atesa en el centre de salut *Palleter on es van traslladar els equips mèdics i d'infermeria del consultori.
Altres actuacions
La ciutat de Castelló de la Plana comptarà, a més, a partir del pròxim mes de setembre amb el nou centre de salut en el barri del Raval Universitari que ha representat una inversió total de 2.367.000 euros per part de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.
El departament que dirigeix Ana Barceló també ha publicat en la plataforma de Contractació de l'Estat dues obres molt esperades a la província. D'una part, la redacció del projecte i direcció d'obra d'un nou Centre de Salut integrat a Vinaròs, amb un cost de licitació del projecte que ascendeix a 382.934 euros.
I, més recentment, la licitació de la redacció del projecte i direcció d'obra del consultori auxiliar de Vilafamés, que atendrà una població assignada en el municipi de 1.697 persones.

La Diputació incrementa un 25% la seua oferta per a arribar als 135 municipis

Més de 214 milions d'estalvi gràcies a les reduccions en Successions i Donacions

La Conselleria augmenta en 100.000 euros les ajudes per a donar suport al sector

El nou Censal Parc lidera la transformació de la ciutat com el major pulmó urbà

El districte marítim trasllada l'acte a un espai cobert per a protegir els més xicotets

L'AEMET preveu un descens generalitzat de les temperatures i gelades a l'interior