
Nules comptarà en les festes patronals d’octubre amb la millor orquestra d’Espanya
L’orquestra Panorama actuarà a Nules el pròxim dijous 8 d’octubre, dins de la programació de les festes patronals en honor a la Mare de Déu de la Soledat.
La taxa de mortalitat per aquesta causa ronda el 8,5 per 100.000 habitants
10/09/2021
Redacció
Els centres d'Atenció Primària i Hospitals de la Comunitat Valenciana van atendre l'any passat un total de 9.538 consultes per intent o idea de suïcidi. La taxa de mortalitat per aquesta causa ronda el 8,5 per 100.000 habitants en la Comunitat Valenciana i, per a visibilitzar i conscienciar sobre aquest problema de Salut Pública, cada 10 de setembre es commemora el Dia Mundial de Prevenció del Suïcidi.
De les 9.538 consultes ateses en 2020 en els centres d'Atenció Primària i hospitalària de la Comunitat Valenciana, 6.286 van ser en Primària i les 3.252 restants en urgències hospitalàries. Un any abans, en 2019, es van atendre 8.237 consultes per intent o idea de suïcidi: 4.734 en Primària i 3.503 en hospitals. Es tracta, doncs, d'un increment en un any del 16%.
La detecció de les conductes suïcides (idees o temptatives) en Atenció Primària i hospitalària de la Comunitat Valenciana s'ha incrementat, entre altres factors, per la implantació del Pla de Prevenció del Suïcidi i Maneig de la Conducta Suïcida de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.
El Pla es va implantar en 2018 amb l'objectiu de donar una resposta ràpida a les persones amb major risc d'acabar cometent suïcidi. A més de la detecció i valoració del risc, que inclou factors com el consum d'alcohol, la malaltia mental o les patologies cròniques, l'estratègia de Sanitat té com a eixos l'atenció abans de 72 hores i el seguiment telefònic de cada pacient des de les Unitats de Salut Mental de cada departament.
Un altre dels eixos de l'estratègia preventiva que desenvolupa Sanitat és el de la informació. En aquest sentit, la pàgina web de la Conselleria de Sanitat i Salut Pública compta amb un espai específic amb informació, identificació de senyals, pautes d'actuació i recursos.

L’orquestra Panorama actuarà a Nules el pròxim dijous 8 d’octubre, dins de la programació de les festes patronals en honor a la Mare de Déu de la Soledat.

L’Ajuntament de Castelló inverteix més de 21.000 euros en l’ampliació del centre auxiliar

L’esdeveniment del 14 de febrer destinarà tota la recaptació de les consumicions a AFANIAS Castelló

L’Ajuntament es reuneix amb l’EVha per a agilitzar l’accés als immobles públics a la ciutat

Penyeta Roja estrenarà un parc biosaludable i la plaça Illes Columbretes rebrà una reforma integral

L'Ajuntament prepara ajudes directes perquè la mudança a Santa Clara no supose cap despesa als comerciants