
Raúl Collazos presenta la seua candidatura a presidir la Junta de Festes amb el lema “Orgull del passat, il·lusió pel futur”
Ha aconseguit 83 avals dels membres de l’assemblea, fet que anticipa un resultat favorable en la votació del 19 de juliol.
La Regidoria de Feminismes ompli de missatges la ciutat amb motiu del Dia internacional contra l’Explotació sexual i el Tràfic de Dones
22/09/2021L’Ajuntament de Castelló ha presentat aquest matí la nova campanya contra el tràfic de persones amb motiu del Dia Internacional Contra l’Explotació Sexual i el Tràfic de Dones, Xiquetes i Xiquets que es commemora el pròxim 23 de setembre arreu del món. Una iniciativa que busca sensibilitzar i conscienciar la població castellonenca sobre la realitat existent entorn a la prostitució i el tràfic de persones amb finalitats d'explotació sexual, i que, a més, vol previndre futurs clients consumidors.
La regidora de Feminismes i LGTBI, Verònica Ruiz, ha destacat que “la prostitució és un fenomen complex que involucra a molts actors més enllà de la relació prostituta-client". "Són còmplices també qui mira cap a un altre costat, qui riu les gràcies i tots els clients abusadors”, ha destacat l'edil. Per això, Ruiz ha destacat una campanya que cerca combatre aquest problema social des de la institució municipal.
“Necessitem campanyes de sensibilització per remoure consciències i fer visible que darrere de la prostitució hi ha tràfic de persones”, ha explicat Ruiz. A més, la regidora ha lamentat que “el tràfic de persones amb finalitats d’explotació sexual, per desgràcia, va en augment i és una autèntica vulneració dels drets humans”.
La campanya compta amb dos accions clau, la producció d’un curtmetratge audiovisual per arribar a la ciutadania a través de les xarxes socials i cartelleria a través de mupis a peu de carrer. S’ha col·locat cartelleria en les marquesines dels autobusos urbans de la ciutat amb missatges com: ‘davant la prostitució, quin és el teu paper?’ o ‘Eres còmplice de 1.300 dies d’esclavitud sexual?’. A més, una altra acció busca sensibilitzar a la població més jove en els centres de secundària de la localitat.
La producció audiovisual: ‘El còmplice’
L’acció principal de la campanya s’emmarca en l’audiovisual ‘El còmplice’, un vídeo per al qual es convocà un càsting real dirigit a homes. En ell, els candidats acudeixen pensant que van a participar en el rodatge d’un curtmetratge i se’ls entrega un guió en el qual dos amics van de festa i volen ‘anar de prostitutes’. Durant el rodatge apareix una xica, que ells creuen que és actriu, però en realitat és una exprostituta víctima del tràfic de persones amb finalitats sexuals.
El video està disponible a les xarxes socials institucionals de l’Ajuntament de Castelló així com a la pàgina oficial elcomplice.org.
Conscienciació en la població més jove
A hores d’ara, Espanya se situa entre els països del món que consumeix més prostitució i, a més, està descendint l’edat dels homes consumidors de prostitució, segons expliquen des del Servei d’Igualtat d’Oportunitats de l’Ajuntament de Castelló (SIO).
De fet, la regidora Ruiz ha expressat que els joves s'inicien en el sexe cada vegada més prompte i la prostitució és un fenomen cada vegada més demandat entre aquest col·lectiu. “És essencial l’educació en adolescents i joves perquè coneguen les realitats de la prostitució, i la campanya pretén sumar eixe granet d'arena per deixar de ser el prostíbul d’Europa”, denuncia l’edil.
En aquesta línia, des de l'Ajuntament es duran a terme tallers de sensibilització a l’alumnat dels instituts d’educació secundària de la ciutat, tots ells impartits per la Fundació Salud y Comunidad, amb experiència en l’atenció de dones en situació de prostitució i víctimes de tràfic de persones.
Ha aconseguit 83 avals dels membres de l’assemblea, fet que anticipa un resultat favorable en la votació del 19 de juliol.
Els ajuntaments podran optar a subvencions de fins a 5.000 euros per a actuacions de manteniment, homologació i divulgació del patrimoni natural
El municipi programa activitats gratuïtes a l’aire lliure per a totes les edats, del dilluns al divendres durant tot el mes
El nou contracte aposta per la reorganització de línies, la digitalització i autobusos sostenibles
Deu Dies de Tradició, Gastronomia i Convivència per ha gaudir d'una programació per a totes les edats, amb actes taurins, culturals i religiosos en honor a la Mare de Déu del Carme.
La Regidoria de Família i Infància de Castelló valora la tasca de la Fundació Iniciativa Social, que oferix activitats gratuïtes a 23 menors del barri en situació de vulnerabilitat.