
Barceló: «Els nostres experts ens asseguraven que tota la Comunitat Valenciana estava en disposició de passar a la fase 1»



Ana Barceló, la consellera de Sanitat, ha mostrat la seua disconformitat enfront la decisió del Ministeri de Sanitat i demana a Illa que comunique què factors la Comunitat no ha complit per a poder passar a la fase 1. A més, la consellera ha recalcat: «Els nostres experts ens asseguraven que tota la Comunitat Valenciana estava en disposició de passar a la fase 1».
Barceló ha anunciat que el dilluns, dia 11 de maig, el territori valencià tornarà a plantejar al Ministeri de Sanitat el possible pas a la fase 1. També des de la Conselleria de Sanitat s'ha afirmat que no creuen que hi haja raons polítiques en la decisió de mantindre's en la fase 0, i demana conèixer les raons per a «corregir allò que calga». Ana Barceló ha reconegut que té esperançes de que la Comunitat Valenciana passe a la fase 1 sense necessitat d'esperar una semana més.
Respecte a la decisió de separar per departaments la desescalada, la consellera ha comentat que si ho hagueren separat per províncies, ningun territori haguera passat de fase. Barceló ha afegit que han observat que els 14 departaments sanitaris que no han passat a la fase 1 són els que més mobilitat tenen.


Morella tanca una Fira 2026 multitudinària amb més de 100 expositors i una forta reivindicació del sector primari

Castelló celebra la Setmana Europea de la Mobilitat amb una macrobicicletada, ITB gratuïtes i activitats als barris

La Universitat Popular de Benicarló amplia l’oferta a 48 grups i avançarà l’inici del curs al 28 de setembre

La Fira del Comerç de l’Alcora estrena la Nau BIC de la Reial Fàbrica i amplia la programació


