
La Diputació adjudica l’obra del parc de Protecció Civil de l’Alcora i fixa l’obertura per a 2022
Redacció


El parc de Protecció Civil de l’Alcora obrirà les seues portes en el primer trimestre de 2022. La Diputació de Castelló, a través del Consorci de Bombers, ha adjudicat aquesta setmana per un import de 275 mil euros l’última fase dels treballs de construcció del complex, on es centralitzarà la unitat de maquinària i logística (UML) del Consorci, formada per 10 persones i 16 vehicles professionals, i la seu provincial de Protecció Civil, que coordina un operatiu de més d’un centenar de voluntaris i voluntàries.
El diputat de Bombers, Abel Ibáñez, va visitar el recinte del costat de l’alcalde de l’Alcora, Samuel Falomir, a fi de coordinar l’execució de les obres. Ibáñez ha anunciat que els primers treballs arrancaran en un màxim de 15 dies i que s’allargaran, si es compleixen tots els terminis, durant tres mesos.
«Amb aquesta nova infraestructura estem construint una província més segura i preparada davant emergències. La seua perfecta ubicació, en ple cor de la província i a cavall entre la Plana i la muntanya, servirà per a reforçar les actuacions sobretot a l'interior», ha indicat el diputat. Una vegada s’òbriguen les portes del complex alcorí se sumarà a la xarxa de parcs de bombers de gestió provincial.
L’alcalde de l’Alcora, Samuel Falomir, per la seua part, ha agraït a l’equip de govern que haja prioritzat culminar aquesta obra tot i els entrebancs de la pandèmia «i que haja pensat en el nostre poble per a acollir el centre provincial d’emergències». Per a l’Alcora, ha continuat, «és tot un orgull comptar amb un centres d’aquestes característiques perquè millorarà l'atenció davant emergències en una de les àrees industrials més importants de la província».
1.250 metres quadrats
L’edifici d’emergències i de Protecció Civil es troba localitzat en un punt estratègic de la capital de l’Alcalatén, en una cruïlla de camins que el connecta amb el parc industrial, el centre de la localitat i les principals vies de connexió amb la Plana de Castelló i la part alta de la comarca. L’edificació comptarà amb una superfície útil de 1.250 metres quadrats repartits en dues plantes i una pista exterior. Disposarà de garatges, vestuaris, magatzem i oficines, així com una aula polivalent i una sala de formació.
Fins al moment s’han invertit 500 mil euros en la construcció de l'estructura, les cobertes i el tancament exterior. «El retard en la finalització del parc s’ha degut a una sèrie de deficiències detectades en el projecte elaborat per l’antic equip de govern popular, però que ara es resoldran», ha assenyalat Ibáñez.



L’IES Matilde Salvador guanya el Concurs Escolar de Maquetes de Gaiata amb “La Màgia de la Magdalena”

El Planetari de Castelló reunix experts de la NASA i del CSIC en les XXXII Jornades d’Astronomia

El Grau celebra dissabte l’Outlet Primavera Market amb comerç local, animació i tardeo

La Plaça Major acull el VIII Saló del Còmic i el Llibre Infantil i Juvenil del 27 al 29 de març
Hi haurà activitats familiars, tallers, cosplay, K-pop i concursos infantils, el saló reunirà més de 25 expositors i autors del panorama nacional


