
La Diputació de Castelló renovarà en 2022 les ajudes a cooperatives per a combatre la plaga del cotonet
Redacció


El diputat de Desenvolupament Rural, Santi Pérez, ha confirmat durant el transcurs, a Vila-real, de les Jornades Citrícoles de la Plana, organitzades per la Unió de Llauradors, que la Diputació de Castelló inclourà novament en els pressupost de 2022 una partida de subvencions a cooperatives agrícoles per al manteniment d’insectaris per a la cria de paràsits contra el cotonet de Sud-àfrica.
Pérez ha destacat que la prova pilot, iniciada aquest mateix any amb la instal·lació de cinc punts de cria d’insectes, «està sent positiva, però encara queda molt per fer». «Des de la Diputació continuarem apostant per aquest tipus de tractament perquè és totalment ecològic i respectuós amb l’entorn». La inversió provincial per a la construcció dels insectaris ha ascendit a 37 mil euros.
Si enguany les ajudes s’han focalitzat en la construcció dels insectaris, l’any que ve, ha confirmat Pérez, «es dedicaran al seu manteniment». Es pretén així «continuar amb els estudis abans de plantejar la seua expansió a tot el territori».
El diputat de Desenvolupament Rural ha recordat que el projecte va sorgir de les successives trobades amb representants de diverses cooperatives de la província, a les quals es va oferir la possibilitat d'apostar per aquest sistema de protecció dels cítrics. Santi Pérez ha enviat un agraïment a totes elles «per haver-se sumat a aquesta iniciativa i per prendre partit amb la Diputació per a acabar amb el cotonet de Sud-àfrica en terres castellonenques».
Programa pilot a Vila-real
Santi Pérez ha aprofitat el fòrum per a anunciar la posada en marxa a Vila-real, més concretament a la zona de la Pinella, d’un programa pilot consistent en l’ús de feromones d’atracció per al control de la plaga. «No hi ha dubte que, malgrat no tindre competències en aquest assumpte, estem col·laborant en tot el que podem perquè els nostres camps gaudisquen de total salut».
El diputat de Desenvolupament Rural ha estat un dels ponents que ha tancat hui el cicle de jornades citrícoles de la Plana, que han tingut lloc a l’Auditori de Vila-real.


La platja del Serradal mantindrà fins a final d’any les activitats de benestar després de l’èxit de l’estiu

Morella tanca una Fira 2026 multitudinària amb més de 100 expositors i una forta reivindicació del sector primari

La Universitat Popular de Benicarló amplia l’oferta a 48 grups i avançarà l’inici del curs al 28 de setembre

LA UNIÓ alerta que els arrossers valencians cobren un 35% per davall dels costos de producció


