
Castelló aborda amb Carolyn Steel la necessitat d'impulsar una alimentació sostenible per a mitigar la crisi climàtica
Redacció
Les Regidories de Transició Ecològica i Habitatge de l'Ajuntament de Castelló inicien aquest dimarts les Jornades Construint i Alimentant Alternatives amb una conferència de la reconeguda divulgadora internacional en sobirania alimentària, Carolyn Steel, que abordarà li necessitat d'impulsar una alimentació sostenible per a fer front a la crisi climàtica.
Carolyn Steel tractarà el seu llibre “Ciutats famolenques”, on fa un recorregut de l'evolució de les ciutats a través del menjar i la importància de canviar hàbits en la producció i consum per a generar alternatives més saludables i respectuoses amb el medi ambient.
L'activitat serà a les 18.30 hores a la sala de conferències del Menador i també es podrà seguir pel canal de Youtube de les jornades.
El programa continuarà el dijous 11 de novembre amb l'ambientòleg i divulgador científic Andreu Escrivà, que explicarà el seu llibre “I ara jo que faig: com evitar la culpa climàtica i passar l'acció”. Així, s'implicarà la ciutadania en les accions necessàries per a atallar l'emergència climàtica. També serà ales 18.30 hores en el Menador.
Les Regidories de Transició Ecològica organitzen la tercera edició de les Jornades Construint i Alimentant Alternatives per a generar un espai de reflexió que oferisca polítiques davant la crisi climàtica i propostes per a garantir l'accés a l'habitatge. Es desenvoluparan del 9 al 27 de novembre.
El dissabte 16 seguiran amb la presentació de l'informe “Treball i Transició Ecològica, Fer front a la crisi des de la justícia social i ambiental”, en l'Edifici Sindical, a les 18.30 hores. El 18 de novembre es tractaran polítiques públiques per a mobilitzar habitatge buit i fer front a l'especulació, amb Masoveres, Espai Comú i Ajuntament de Mataró, a les 18.30 en el Menador. El 23, Sarai Fariñas (tècnica de CERAI) i l'ambientòloga María Sánchez debatran sobre sobirania alimentària i conservació de la biodiversitat. I el 27 conclouran les jornades amb una demostració culinària de productes de temporada amb la xef Cristina Ruiz.


Barrachina defensa a Almeria una PAC forta i sense cofinançament per al sector hortofructícola

Castelló acull este diumenge The Millars, una prova ciclista internacional amb prop de 2.000 participants
El recorregut de 156,7 quilòmetres travessarà més de 20 municipis i reunirà ciclistes de 36 nacionalitats

Nules acull el 29 de març una trobada mundial sobre la conservació de la biodiversitat agrícola
La jornada inclourà intercanvi de llavors tradicionals, activitats divulgatives i propostes obertes a tota la ciutadania

Nules reforça la prevenció contra els mosquits i demana la col·laboració ciutadana
L’Ajuntament intensifica els tractaments larvicides després de les pluges i apel·la a evitar aigua estancada en espais privats


