
Castelló reforça la seua projecció internacional amb una visita institucional a Sète
L’alcaldessa Begoña Carrasco participa en una trobada sobre patrimoni marítim i anuncia una aliança estratègica amb Sète i La Spezia
L'Ajuntament de Castelló, a través de la Regidoria d'Innovació Comercial, ha llançat aquest dijous la campanya ‘Abonem Castelló’, la iniciativa per a impulsar el comerç de proximitat i el consum local a través d'un sistema de bons subvencionats al 50% pel consistori per a comprar en botigues de la ciutat. Amb aquesta campanya es posen en circulació una sèrie de bons de diferents quanties (20, 50, 100 i 200 euros) que es podran gastar en qualsevol dels comerços minoristes de la ciutat de Castelló que s'adherisquen. Els consumidors i consumidores, en el moment de comprar els bons, pagaran el 50% del seu valor nominatiu, sent l'altre 50% l'import de la subvenció directa municipal. L'Ajuntament ha aprovat una partida de 213.900 euros per a la posada en marxa d'aquest projecte, que és gestionat a través de Confecomerç.
La iniciativa s'ha posat en marxa aquest dijous i comptarà amb una fase prèvia perquè els comerços puguen adherir-se. Dilluns que ve es podran comprar els bons a través de la web castellodelaplana.bonoconsumo.es.
L'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, ha destacat que es tracta d'una “important iniciativa per a incentivar el consum en els comerços de la ciutat i reactivar el sector després de patir les conseqüències econòmiques de la pandèmia”.
Per part seua, el regidor d'Innovació Comercial, David Donate, ha explicat que, des d’aquest dijous, tots els comerços minoristes de la ciutat, que tinguen un local obert al públic amb un màxim de 15 persones treballadores (a data 31 desembre 2020), poden adherir-se a la campanya. La compra dels bons per part de la ciutadania s'obrirà a partir del pròxim dilluns dia 15 de novembre. “Amb aquesta campanya posem en marxa una iniciativa que incidirà directament en el teixit socioeconòmic local i impulsarà de manera important el consum a les botigues de Castelló”, ha afirmat Donate.
Poden sumar-se a la campanya comerços de moda i complements, oci i temps lliure, electrodomèstics i llar, salut, audiovisual, estètica i bellesa, etc. S'exclouen, d'altra banda, les activitats d'alimentació, farmàcia, estancs, gasolineres i cases d'apostes.
Els comerços participants han d'inscriure's mitjançant un formulari prèviament habilitat en la web en el qual detallaran les seues dades i aportaran la documentació requerida. En cada compra realitzada amb els bons comprovaran que els consumidors són residents en el municipi de Castelló mitjançant el DNI.
‘Abonem Castelló’ llança bons per valor de 20, 50, 100 i 200 euros, que podran ser descarregats a través de la web castellodelaplana.bonoconsumo.es. Els bons proporcionaran un descompte del 50% que es podran utilitzar en compres en els comerços i serveis adherits a la campanya. Així, a través de la web, les persones empadronades a Castelló podran comprar bons per 10, 25, 50 i 100 euros que tindran un valor en botiga de 20, 50, 100 i 200 euros. Una mateixa persona podrà obtindre un màxim de bons per valor de 200 euros (un de 200 o combinar bons per un total d'aqueix valor de compra), però únicament podrà canviar-se un únic bo per cada compra.
Una vegada adquirits els bons, les persones compradores disposaran per a realitzar les seues compres fins al 25 de novembre. El llistat de comerços i serveis on es podran canviar es trobarà publicat en la web de la campanya.
L’alcaldessa Begoña Carrasco participa en una trobada sobre patrimoni marítim i anuncia una aliança estratègica amb Sète i La Spezia
La ciutat acull tècnics de set països en una reunió tècnica centrada en la creació de rutes culturals sostenibles amb la ceràmica com a eix principal
La ciutat rep també els reconeixements de Sendera Blava per al Parc Litoral i Centre Blau per a la Biblioteca de la Mar
Una setmana de xarrades gratuïtes i activitats formatives posa el focus en l’acompanyament, la convivència i la criança positiva
Les jornades del 16 i 17 de maig inclouen xarrades sobre tràmits electrònics i una nova edició de Xarxakids per a introduir els xiquets en les TIC de manera lúdica
Vicent Sales destaca la importància de protegir i promocionar el cultiu de tarongers com a part fonamental de la identitat local
Els treballs s’allargaran durant tres mesos i afectaran el trànsit nocturn amb passos alternatius senyalitzats
El Menador acull fins al 31 de juliol una mostra fotogràfica i d'objectes que retrata l’evolució dels estudis de Magisteri a la ciutat
La Regidoria de Salut Pública organitza el campionat amb premis per als participants i suport al comerç local
El Patronat d’Esports aprova 490.000 euros en subvencions i millores en infraestructures municipals
Nou cellers de set municipis castellonencs presenten els seus vins amb IGP en un acte que busca enfortir el sector vitivinícola i reforçar l’economia rural