
Onda impulsa els treballs de desbrossament per a millorar la seguretat i accessibilitat dels camins rurals
L’Ajuntament d’Onda reforça la prevenció d’incendis amb labors de desbrossament en el terme municipal
La proposta de l’Associació Terra i Dona treballarà amb persones amb diversitat funcional, majors i centres educatius
13/01/2022La Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Castelló aprovarà aquest dijous un conveni de cessió de l'hort urbà del barri de Sant Lorenzo a l’Associació Terra i Dona per al desenvolupament durant quatre anys d'un projecte agrosocial de caràcter ecològic, integrador, educatiu i terapèutic. Està dirigit a col·lectius amb diversitat funcional, persones majors i centres educatius.
“L’Associació Terra i Dona oferirà en aquest espai municipal de Sant Lorenzo una proposta multifuncional i sostenible que ensenyarà bones pràctiques ambientals i agroecològiques en el cultiu i generarà espais de convivència i participació ciutadana per a avançar cap a un model de ciutat més sostenible i cuidadora”, ha indicat el regidor de Transició Ecològica, Fernando Navarro.
"L'Ajuntament de Castelló dóna suport a projectes com l'arosocial que es vol desenvolupar en una parcel·la municipal, per això cedim l'espai durant els pròxims quatre anys per a fomentar així el desenvolupament d'activitats de caràcter social, educatiu i terapèutic", ha explicat la regidora de Patrimoni, Pilar Escuder. "Es tracta d'una parcel·la de més de 1.700 metres quadrats en la qual es fomentarà la integració social i la convivència entre diferents col·lectius socials", ha apuntat Escuder.
El projecte contempla un programa de quatre anys: En el primer planteja una millora de la qualitat de vida de les persones amb diversitat funcional a través de l'aprenentatge de l'agricultura ecològica en els seus programes de teràpia ocupacional. En el segon any s'amplia a persones majors per a afavorir un envelliment actiu, i en el tercer i quart es convidarà a centres educatius d'Infantil i Primària i Secundària i Batxiller respectivament a fi de conscienciar en hàbits saludables amb productes de temporada i de proximitat.
L'hort tindrà característiques ecològiques, didàctiques, terapèutiques i integradores. D'una banda, treballarà amb varietats tradicionals locals i recollirà cinc ambients diferenciats (seto vegetal, parcel·les de cultius, taules, hivernacle i compostera). I per un altre, promourà processos d'aprenentatge educatius per a fomentar el respecte ambiental; generarà espais terapèutics i incidirà en la integració social creant noves oportunitats a les persones participants.
Anteriorment, en l'hort de Sant Lorenzo es va dur a terme una iniciativa formativa i educativa de dinamització agroecològica i amb perspectiva de gènere.
L’Ajuntament d’Onda reforça la prevenció d’incendis amb labors de desbrossament en el terme municipal
Un simple anàlisi de sang permet detectar alteracions cromosòmiques com la síndrome de Down a partir de la setmana 10 de gestació
La institució provincial ha incrementat de 24 a 34 els punts de recàrrega
La institució provincial s’alia amb la Universitat ISIA de Roma per portar noves oportunitats a l’interior.
El centre oferirà 80 places residencials i 40 de centre de dia.
La intervenció s’emmarca dins del Pla d’Asfaltats i tindrà un termini d’execució de 10 mesos.