
La nova campanya de Nadal busca incentivar l'activitat econòmica i comercial de la localitat fins al 6 de gener
Esta mesura es posa en pràctica en espais tancats i al carrer quan no es puga garantir una distància mínima de dos metres
20/05/2020
L'ús de màscares serà obligatori des del dijous en espais tancats i al carrer quan no es puga garantir una distància mínima de dos metres per als majors de sis anys i recomanable per als xiquets de 3 i 5 anys. El Boletín Oficial del Estado (BOE) publica aquest dimecres l'ordre del Ministeri de Sanitat que regula l'ús generalitzat de les màscares en la via pública, en espais a l'aire lliure i en qualsevol lloc tancat d'ús públic o que es trobe obert al públic quan no es puga mantenir la distància de seguretat.
D'aquesta obligació queden exemptes les persones amb alguna dificultat respiratòria que puga veure's agreujada per la seua utilització, així com per als qui estiga contraindicat per motius de salut o discapacitat. Tampoc serà exigible en activitats incompatibles amb el seu ús, com la ingesta d'aliments i begudes, i en circumstàncies en les quals existisca una causa de força major o situació de necessitat.
Respecte als tipus de màscares que hauran d'usar-se, l'ordre ministerial indica que poden ser de qualsevol tipus, preferentment higièniques i quirúrgiques, que cobrisquen nas i boca. L'ús generalitzat de màscares està justificat, segons Sanitat, no solament per la seua alta transmissibilitat, sinó també per la capacitat que han demostrat les màscares per a bloquejar l'emissió de gotes infectades, "molt important quan no és possible mantenir la distància de seguretat".

La nova campanya de Nadal busca incentivar l'activitat econòmica i comercial de la localitat fins al 6 de gener

L'Estratègia Completa l'Exposició de les Tres Gaiates Guanyadores als Punts Turístics

El programa d’obres i serveis ascendeix a 32,5 milions per als exercicis 2026-2027

Benjamín Garcés, fundador i CEO, exposa els avanços i reptes de les dues empreses tecnològiques

Els Ajuntaments podran presentar projectes fins al 15 de desembre de 2025

L’herència de Stephen King i l’ombra del cinema de Fincher en la seua narrativa