
Èxit Gastronòmic, El Reconegut Xef Cristian Granero Brilla Amb un 'Showcooking' a la Plaça Maria Agustina
Reconeixement a l'Alta Cuina, L'Esdeveniment s'emmarca en el 'Mes de l'Arròs'
L'Ajuntament està avançant en les obres de restauració de l'emblemàtic edifici situat en la medieval Font de Dins
30/01/2022
RedaccióAquest estiu Onda sumarà un nou recurs turístic i cultural amb l'obertura de l'antiga presó, datada del segle XVI i situada en l'enclavament medieval de la Font de Dins, després de la restauració i museïtzació que està duent a terme l'Ajuntament.
La regidora de Promoció Econòmica, Maria Baila, ha supervisat aquest matí les obres que avancen a bon ritme i ha assenyalat que “amb aquesta actuació recuperem un emblema patrimonial d'Onda i complim l'objectiu de sumar una nova experiència única als visitants, amb la finalitat d'atraure més turisme i de major qualitat”.
A més, en breu s'adjudicarà el contracte per a dur a terme el projecte museogràfic, el pressupost del qual ascendeix als 32.000 euros. L'objectiu és habilitar un espai dotat de tots els serveis d'atenció al visitant necessaris per a difondre i divulgar la història d'aquest singular edifici. D'una banda s'exhibirà la col·lecció permanent com a eix vertebrador de la visita, a través d'un cuidat discurs de conceptualització sobre la història de la Vila d'Onda, els usos a què s'ha destinat històricament l'edifici, com a seu del poder municipal i Casa del Consell o Casa de la Vila, com a seu de la Cort del Justícia, màxima autoritat del municipi o el seu ús com a oficina de pesos i mesures. I d'altra banda s'adequarà la visita als espais de la torre, amb els seus valors arquitectònics i històrics, així com de les petjades que han perviscut en els seus murs, com a document únic i testimonial.
Edifici amb història
L'edifici medieval està format per dues construccions adossades que estan connectades a partir de la planta segona. En una d'elles es troben les cel·les i la torre del rellotge, mentre que l'altra és de tipologia residencial, amb façana a la plaça del *Almudín. Els espais que es destinaran a zona museística són la planta primera de la construcció de tipologia residencial, la segona planta per complet i la tercera planta de la torre del rellotge.

Reconeixement a l'Alta Cuina, L'Esdeveniment s'emmarca en el 'Mes de l'Arròs'

El programa d’obres i serveis ascendeix a 32,5 milions per als exercicis 2026-2027

El consistori destina 900 euros en premis per a incentivar el comerç local

Benjamín Garcés, fundador i CEO, exposa els avanços i reptes de les dues empreses tecnològiques

La Regidora de Benestar Social Detalla a TVCS el IV Pla d'Igualtat, el Nou Protocol Contra el Fred i la Protecció a les 226 Víctimes VioGén Actives a la Ciutat

L’herència de Stephen King i l’ombra del cinema de Fincher en la seua narrativa