
Castelló revalida les Banderes Blaves per a Pinar i Gurugú i avança cap a la recuperació del distintiu per al Serradal
La ciutat rep també els reconeixements de Sendera Blava per al Parc Litoral i Centre Blau per a la Biblioteca de la Mar
El*president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que la província de Castelló comptarà amb 5,6 milions d'euros per a portar la banda ampla d'alta velocitat a 26.500 llars en el marc del Programa d'Universalització d'Infraestructures Digitals per a la Cohesió (Unico) que desenvolupa el Govern central.
Així ho ha indicat durant la seua participació en l'obertura de les jornades 'Innovació i transformació digital', organitzades per Radi Castelló Cadena SER.
Segons ha assenyalat, "la digitalització i la sostenibilitat són els dos factors productors de major valor afegit, i en aqueixes dues palanques se centra la Generalitat, perquè aqueixa és la inversió de qualitat realment transformadora".
En aquest sentit, el Consell desenvolupa el seu projecte en tres nivells, el primer dels quals passa per digitalitzar la societat i combatre la bretxa digital territorial.
"La cohesió també necessita 'fibra' per a cosir els territoris i les realitats diverses", ha indicat Puig, qui ha emmarcat en aquest context les actuacions que es duran a terme dins del programa Unico.
A més, ha avançat que el Consell presentarà la setmana que ve el pla 'Kit digital', que accelerarà la digitalització de 100.000 pimes valencianes, un repte que ha de transformar-se en oportunitat per a les petites empreses.
Puig, que ha destacat l'important paper que juga la Universitat Jaume I a través de Espaitec, ha subratllat que Castelló "juga en la lliga" de la innovació, i, ha confirmat que, amb l'arribada de Districte Digital, a la fi de 2022 es llançarà un clúster digital orientat a la transició energètica amb una iniciativa públic-privada.
Comité de descarbonització
També ha remarcat el protagonisme en aquest àmbit de l'Agència Valenciana d'Innovació, que des de 2018, "ha invertit ací 9 milions per a transferir coneixement als sectors del taulell, la salut i l'agricultura" i, a més, en uns dies, l'AVI impulsarà un comité de descarbonització per a idear solucions aplicables a la indústria de Castelló.
Així mateix, s'ha referit a la importància d'Aerocas, ja que, com ha defensat, el sector aeroespacial és prioritari pel seu alt valor afegit i pel seu impacte tecnològic.
"Aquestes, en definitiva, són la paraules amb les quals s'escriu el futur de Castelló: Universitat, productivitat, infraestructures, connectivitat i, per descomptat, el més important, factor humà".
La ciutat rep també els reconeixements de Sendera Blava per al Parc Litoral i Centre Blau per a la Biblioteca de la Mar
Una setmana de xarrades gratuïtes i activitats formatives posa el focus en l’acompanyament, la convivència i la criança positiva
Les jornades del 16 i 17 de maig inclouen xarrades sobre tràmits electrònics i una nova edició de Xarxakids per a introduir els xiquets en les TIC de manera lúdica
Vicent Sales destaca la importància de protegir i promocionar el cultiu de tarongers com a part fonamental de la identitat local
L’associació ASPEGUI CV premia el treball de proximitat del cos policial en la I Gal·la de Premis Accessibles
El regidor d'Urbanisme es reuneix amb veïns i negocis per explicar el desenvolupament de les actuacions i minimitzar l’impacte dels treballs
L’equip albinegre és rebut a l’Ajuntament després d’una temporada de rècord que consolida el seu lloc en el futbol nacional per primera vegada
S’ha registrat un augment de les queixes per penyes, però s’han reduït les denúncies per no respectar l’horari de tancament
Els treballs s’allargaran durant tres mesos i afectaran el trànsit nocturn amb passos alternatius senyalitzats
La Guàrdia Civil deté tres persones in fraganti amb objectes sostrets per valor de 15.000 euros; ja han ingressat a presó
La Guàrdia Civil recupera una cadena d’or sostreta i la torna al seu propietari després d'identificar plenament els autors