
l'Amics perd en el seu debut al Ciutat i el Proinbeni UPB Gandia s'emporta la victòria (80-100)
El desacert en el llançament exterior i la solidesa defensiva dels de La Safor van condemnar els de la capital de La Plana en el segon compromís lliguer.
El president avança que la setmana que ve el Consell presentarà el pla 'Kit digital', que accelerarà la digitalització de 100.000 pimes valencianes
29/01/2022El*president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que la província de Castelló comptarà amb 5,6 milions d'euros per a portar la banda ampla d'alta velocitat a 26.500 llars en el marc del Programa d'Universalització d'Infraestructures Digitals per a la Cohesió (Unico) que desenvolupa el Govern central.
Així ho ha indicat durant la seua participació en l'obertura de les jornades 'Innovació i transformació digital', organitzades per Radi Castelló Cadena SER.
Segons ha assenyalat, "la digitalització i la sostenibilitat són els dos factors productors de major valor afegit, i en aqueixes dues palanques se centra la Generalitat, perquè aqueixa és la inversió de qualitat realment transformadora".
En aquest sentit, el Consell desenvolupa el seu projecte en tres nivells, el primer dels quals passa per digitalitzar la societat i combatre la bretxa digital territorial.
"La cohesió també necessita 'fibra' per a cosir els territoris i les realitats diverses", ha indicat Puig, qui ha emmarcat en aquest context les actuacions que es duran a terme dins del programa Unico.
A més, ha avançat que el Consell presentarà la setmana que ve el pla 'Kit digital', que accelerarà la digitalització de 100.000 pimes valencianes, un repte que ha de transformar-se en oportunitat per a les petites empreses.
Puig, que ha destacat l'important paper que juga la Universitat Jaume I a través de Espaitec, ha subratllat que Castelló "juga en la lliga" de la innovació, i, ha confirmat que, amb l'arribada de Districte Digital, a la fi de 2022 es llançarà un clúster digital orientat a la transició energètica amb una iniciativa públic-privada.
Comité de descarbonització
També ha remarcat el protagonisme en aquest àmbit de l'Agència Valenciana d'Innovació, que des de 2018, "ha invertit ací 9 milions per a transferir coneixement als sectors del taulell, la salut i l'agricultura" i, a més, en uns dies, l'AVI impulsarà un comité de descarbonització per a idear solucions aplicables a la indústria de Castelló.
Així mateix, s'ha referit a la importància d'Aerocas, ja que, com ha defensat, el sector aeroespacial és prioritari pel seu alt valor afegit i pel seu impacte tecnològic.
"Aquestes, en definitiva, són la paraules amb les quals s'escriu el futur de Castelló: Universitat, productivitat, infraestructures, connectivitat i, per descomptat, el més important, factor humà".
El desacert en el llançament exterior i la solidesa defensiva dels de La Safor van condemnar els de la capital de La Plana en el segon compromís lliguer.
El regidor Juan Carlos Redondo, pregoner de les festes, destaca els "105 anys d'història" de l'entitat sumant a la vida social i cultural de la ciutat.
La mostra, organitzada per l'ATC, arriba per primera vegada a l'Emblemàtic Edifici Moruno fins al 24 d'octubre.
La presidenta de la Diputació lloa la "lleialtat, sacrifici i compromís" de la Benemèrita en la defensa de l'Estat de dret.
El Govern Provincial presenta una moció per al pròxim ple per a instar els ministeris a publicar de forma immediata totes les dades sobre les incidències a Castelló.