
Raúl Collazos presenta la seua candidatura a presidir la Junta de Festes amb el lema “Orgull del passat, il·lusió pel futur”
Ha aconseguit 83 avals dels membres de l’assemblea, fet que anticipa un resultat favorable en la votació del 19 de juliol.
El president avança que la setmana que ve el Consell presentarà el pla 'Kit digital', que accelerarà la digitalització de 100.000 pimes valencianes
29/01/2022El*president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que la província de Castelló comptarà amb 5,6 milions d'euros per a portar la banda ampla d'alta velocitat a 26.500 llars en el marc del Programa d'Universalització d'Infraestructures Digitals per a la Cohesió (Unico) que desenvolupa el Govern central.
Així ho ha indicat durant la seua participació en l'obertura de les jornades 'Innovació i transformació digital', organitzades per Radi Castelló Cadena SER.
Segons ha assenyalat, "la digitalització i la sostenibilitat són els dos factors productors de major valor afegit, i en aqueixes dues palanques se centra la Generalitat, perquè aqueixa és la inversió de qualitat realment transformadora".
En aquest sentit, el Consell desenvolupa el seu projecte en tres nivells, el primer dels quals passa per digitalitzar la societat i combatre la bretxa digital territorial.
"La cohesió també necessita 'fibra' per a cosir els territoris i les realitats diverses", ha indicat Puig, qui ha emmarcat en aquest context les actuacions que es duran a terme dins del programa Unico.
A més, ha avançat que el Consell presentarà la setmana que ve el pla 'Kit digital', que accelerarà la digitalització de 100.000 pimes valencianes, un repte que ha de transformar-se en oportunitat per a les petites empreses.
Puig, que ha destacat l'important paper que juga la Universitat Jaume I a través de Espaitec, ha subratllat que Castelló "juga en la lliga" de la innovació, i, ha confirmat que, amb l'arribada de Districte Digital, a la fi de 2022 es llançarà un clúster digital orientat a la transició energètica amb una iniciativa públic-privada.
Comité de descarbonització
També ha remarcat el protagonisme en aquest àmbit de l'Agència Valenciana d'Innovació, que des de 2018, "ha invertit ací 9 milions per a transferir coneixement als sectors del taulell, la salut i l'agricultura" i, a més, en uns dies, l'AVI impulsarà un comité de descarbonització per a idear solucions aplicables a la indústria de Castelló.
Així mateix, s'ha referit a la importància d'Aerocas, ja que, com ha defensat, el sector aeroespacial és prioritari pel seu alt valor afegit i pel seu impacte tecnològic.
"Aquestes, en definitiva, són la paraules amb les quals s'escriu el futur de Castelló: Universitat, productivitat, infraestructures, connectivitat i, per descomptat, el més important, factor humà".
Ha aconseguit 83 avals dels membres de l’assemblea, fet que anticipa un resultat favorable en la votació del 19 de juliol.
Els ajuntaments podran optar a subvencions de fins a 5.000 euros per a actuacions de manteniment, homologació i divulgació del patrimoni natural
El municipi programa activitats gratuïtes a l’aire lliure per a totes les edats, del dilluns al divendres durant tot el mes
El nou contracte aposta per la reorganització de línies, la digitalització i autobusos sostenibles
Deu Dies de Tradició, Gastronomia i Convivència per ha gaudir d'una programació per a totes les edats, amb actes taurins, culturals i religiosos en honor a la Mare de Déu del Carme.
La Regidoria de Família i Infància de Castelló valora la tasca de la Fundació Iniciativa Social, que oferix activitats gratuïtes a 23 menors del barri en situació de vulnerabilitat.