
Rytme de La Vall d'Uixó celebra el seu festival de fi de curs amb una gala solidària
L’Escola de Dansa destinarà la recaptació a l’ONG Tupay que treballa per l’educació a zones rurals del Perú
Estaran ubicats a les places Maria Agustina, Na Violant i Porta del Sol i a l’avinguda del Rei En Jaume
13/02/2022La Magdalena tindrà quatre punts violeta per denunciar possibles agressions sexistes durant les festes. L’Ajuntament de Castelló a través del Servei d’Igualtat d’Oportunitats, la Policia Local i el Patronat de Festes coordinaran aquest servei de prevenció i assessorament d’actituds i conductes masclistes, que estaran localitzats en les zones de major afluència.
Els punts estaran ubicats concretament a la plaça Maria Agustina (junt amb la cantonada amb Subdelegació del Govern), a la plaça Porta del Sol (entre el Banc Santander i la Font de l’Aiguadora), a la plaça Na Violant i a l’avinguda del Rei En Jaume (a l’altura de l’edifici de Correus). Aquests, que estaran correctament identificats com a ‘Punt Violeta’ per facilitar la seua visibilitat, estaran del 19 al 26 de març en horari de 21.00 a 02.00 hores.
Segons ha explicat la regidora de Feminisme a la ciutat de Castelló, Verònica Ruiz, en la reunió junt amb els distints organismes que coordinen aquest pla de prevenció es tracta d’oferir un servei d’informació, assessorament, acompanyament, seguiment i derivació en cas d’agressió “perquè ni les festes de la Magdalena, ni cap festa arreu del món, siguen notícia per agressions sexuals ni de cap classe cap a les dones”. Ruiz ha insistit en Castelló “som una ciutat justa, igualitària i respectuosa per una Magdalena lliure de violència masclista”.
Així mateix, l’edil responsable de la política feminista a la ciutat ha recordat que “l’ambient festiu no disculpa cap actitud abusiva, i totes tenim dret a disfrutar sense cap risc la setmana festiva”. El servei, segons detalla la pròpia Ruiz, també pretén “previndre i erradicar tots aquests comportaments i explicar, tant a homes com a dones, què fer en cas de presenciar qualsevol situació de risc o agressió”. Cadascun dels punts comptarà amb especialistes en la matèria, amb una treballadora social i amb una psicòloga.
L’Escola de Dansa destinarà la recaptació a l’ONG Tupay que treballa per l’educació a zones rurals del Perú
750 kilos de sardina i 250 litres de vi al grau de Castelló
El CEEI Castelló organitza un Focus Pyme que vol transformar el turisme del nord de la província des de la gastronomia, el producte i les persones.
La destinació supera per primera vegada els 1.390 milions d’euros en despesa turística i rep més de 1,19 milions de visitants en un sol mes
Un viatge sonor al passat des del cor de la ciutat: la Plaça Major es transforma en escenari de memòria i orgull col·lectiu
El projecte creat pels alumnes de l'ESAD viatja al certamen internacional Biodesign Challenge Summit 2025