
Castelló impulsa el benestar familiar amb la II edició del Festival de la Família
Una setmana de xarrades gratuïtes i activitats formatives posa el focus en l’acompanyament, la convivència i la criança positiva
El president avança l'adjudicació en un mes d'obres de remodelació d'hospitals i centres de salut de la Comunitat Valenciana per un import global de 139 milions d'euros
General11 de febrero de 2022El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que el Consell llançarà una convocatòria perquè els ajuntaments de fins a 20.000 habitants i les mancomunitats puguen contractar professionals amb la finalitat de conformar equips per a presentar projectes finançables amb fons europeus.
Seran 353 places de personal tècnic perquè, a més, també es puga assessorar des dels ajuntaments i mancomunitats a les pimes d'aquests municipis, de manera que es facilite l'accés als programes europeus que van dirigits a les empreses.
Així ho ha avançat el president durant la sessió de control de les Corts, en la qual s'ha referit al treball que realitza la Generalitat per a la captació de fons. Precisament en aquest àmbit s'ha accedit ja a 1.056 milions d'euros, part dels quals tindran com a destinataris als ajuntaments i les empreses.
Aquest programa per a la contractació de personal tècnic als ajuntaments està impulsat per la Direcció General d'Administració Local i l'Oficina Valenciana per a la Recuperació, i es desenvoluparà a través de Labora, amb una inversió per al primer any de 9 milions d'euros.
Els municipis de menys de 2.000 habitants rebran el suport tècnic a través d'equips contractats per les seues mancomunitats. Per a això, es requeriran 184 professionals. D'altra banda, els ajuntaments d'entre 2.000 i 5.000 habitants podran contractar directament una persona, la qual cosa suposarà un total de 83 professionals. Finalment, per als ajuntaments d'entre 5.000 i 20.000 habitants, es podran contractar equips de dues persones directament, la qual cosa representarà fins a 86 persones.
Ximo Puig ha avançat que aquest mes el Consell celebrarà el seu Seminari de Govern a Altea-la Vila Joiosa, on es fixaran ja objectius per a el semestre vinent tenint en compte un escenari en el qual serà precisament fonamental la captació i gestió de fons europeus, i ha defensat en aquest sentit com a prioritari que aquests recursos arriben a tot el territori.
139 milions d'euros en inversions sanitàries en un mes
El president també ha anunciat l'adjudicació immediata d'obres de remodelació d'hospitals i centres de salut les inversions de la qual sumen en un sol mes l'import global de 139 milions d'euros.
En aquest sentit, s'ha referit a la reforma de l'hospital de la Vila Joiosa per 60 milions d'euros, i ha avançat que, abans de final de mes, s'adjudicaran les obres de la segona fase d'ampliació del Clínic de València, que compten amb un pressupost de 70 milions d'euros.
Així mateix, ha indicat que aquest mes també s'adjudicaran les obres del nou centre de salut Torrent III (1,5 milions d'euros), l'ampliació del de Petrer II (4,77 milions d'euros) i la reforma del de Villena I (849.463 euros), unes actuacions a les quals se sumarà l'adjudicació de les obres de millora a l'hospital de la Magdalena de Castelló de la Plana, el pressupost de la qual ascendeix a 1,8 milions.
Tal com ha indicat, la "millor manera d'ajudar i protegir" el personal sanitari és "actuant sobre la Sanitat pública", alguna cosa que s'ha fet renovant 6.600 contractes de reforç i creant 6.000 noves places estructurals, així com reforçant amb 2.400 milions més una xarxa que els anteriors responsables de la Generalitat en l'etapa del PP "van abandonar".
Defensa dels interessos de la Comunitat Valenciana
D'altra banda, el president ha subratllat que defensarà "ara i sempre" els interessos de la Comunitat Valenciana per a aconseguir un sistema de finançament just, una reivindicació per a la qual el Consell ha unit a tota la societat amb una proposta elevada al Ministeri d'Hisenda en la qual s'assumeix l'informe elaborat pel Comité de Persones Expertes, que propugna un model "per a totes les comunitats autònomes".
Tal com ha indicat, aquesta proposta serveix a tots els territoris, i no sols a la Comunitat Valenciana, i planteja tant una solució per al deute autonòmic derivat de l'infrafinançament com la posada en marxa d'un fons transitori de compensació.
Aposta per les energies renovables
Així mateix, el president ha destacat l'aposta del Consell per les energies renovables en un marc que té, com a objectius fonamentals, la descarbonització de l'energia i la consecució de la màxima sobirania energètica possible.
Puig ha destacat en aquest àmbit iniciatives com el decret llei pel qual es regula la implantació d'instal·lacions per a l'aprofitament de les energies renovables en la Comunitat Valenciana o l'avantprojecte de la llei valenciana de Canvi Climàtic i Transició Ecològica amb l'objectiu de reduir un 40% les emissions de gasos d'efecte d'hivernacle en 2030.
Una setmana de xarrades gratuïtes i activitats formatives posa el focus en l’acompanyament, la convivència i la criança positiva
Les jornades del 16 i 17 de maig inclouen xarrades sobre tràmits electrònics i una nova edició de Xarxakids per a introduir els xiquets en les TIC de manera lúdica
Vicent Sales destaca la importància de protegir i promocionar el cultiu de tarongers com a part fonamental de la identitat local
L’associació ASPEGUI CV premia el treball de proximitat del cos policial en la I Gal·la de Premis Accessibles
El regidor d'Urbanisme es reuneix amb veïns i negocis per explicar el desenvolupament de les actuacions i minimitzar l’impacte dels treballs
L’Ajuntament participa en la commemoració del Dia de la Infermeria, destacant la importància del seu paper en l’atenció sanitària quotidiana
Dotze centres educatius de la província participen en una jornada lúdica per a promoure l’ús del valencià a les aules
S’ha registrat un augment de les queixes per penyes, però s’han reduït les denúncies per no respectar l’horari de tancament
Els treballs s’allargaran durant tres mesos i afectaran el trànsit nocturn amb passos alternatius senyalitzats
La Guàrdia Civil deté tres persones in fraganti amb objectes sostrets per valor de 15.000 euros; ja han ingressat a presó
La Guàrdia Civil recupera una cadena d’or sostreta i la torna al seu propietari després d'identificar plenament els autors