
Climent: "L'Ivace ofereix serveis gratuïts per a facilitar la diversificació de mercats a empreses dependents d'Ucraïna"
Andrea Andreu

El conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafa Climent, ha mostrat hui el seu suport a les empreses de la Comunitat Valenciana amb interessos a Ucraïna.
Des de la conselleria d'Economia Sostenible i a través de l'Ivace - ha indicat Climent - "estem pendents de les necessitats de les empreses valencianes amb interessos en la zona per a donar-los suport en tot moment i oferir solucions que els permeten diversificar mercats".
Ucraïna se situa en el lloc 46 de la classificació dels destins de les exportacions de la Comunitat Valenciana, amb 92 milions d'euros l'any 2021 i un ascens del 25% respecte a l'any 2020. Ucraïna rep el 0'3% de les exportacions totals de la Comunitat.
"Malgrat no ser un del nostre principals destins d'exportació, volem oferir suport a les empreses valencianes amb dependència d'aquest mercat i per això oferim serveis gratuïts en els destins on tenim antena per a donar suport a la diversificació de mercats", ha anunciat Climent.
Així, les empreses que tinguen una dependència del 25% d'Ucraïna o que vegen afectada greument el seu volum de vendes internacional tenen la possibilitat de rebre serveis gratuïts en els mercats on l'Ivace és present.
En l'actualitat l'Ivace té antenes en 27 punts geogràfics des dels quals ofereix serveis a les empreses de la Comunitat Valenciana en 35 mercats.
Concretament l'Ivace és present a Alemanya, Països Nòrdics, França, Polònia, el Regne Unit, Rússia, el Canadà, els Estats Units, Mèxic, Colòmbia, Xile, el Perú, el Brasil, la Xina, Corea del Sud, Emirats, Filipines, l'Índia, Indonèsia, el Japó, Malàisia, Singapur, Tailàndia, Vietnam, Àfrica Occidental, Algèria i el Marroc.
Els productes més exportats a Ucraïna en 2021, amb un 46% del total, són els productes ceràmics, amb 23 milions d'euros i un creixement del 62%, el capítol d'automoció amb 11 milions d'euros i un ascens del 10% i els pigments i esmalts, amb 7 milions d'euros i un creixement del 5% respecte a l'any anterior.
Respecte als sectors més exportadors, Climent ha explicat que "pot ser que hi haja empreses d'altres sectors la dependència dels quals siga elevada i és ací on l'Ivace vol ser un instrument útil".




Castelló destina 800.000 euros a una nova campanya de bons comercials per impulsar el comerç local
L'Ajuntament aprova una nova edició dels Bons Castelló i dona llum verda als Premis Castelló Emprén 2026, dotats amb prop de 400.000 euros per reconéixer el talent empresarial de la ciutat.

Castelló reforça la lluita contra el mosquit tigre amb la tècnica de l’insecte estèril
L'Ajuntament de Castelló aplica per segon any consecutiu aquest sistema biològic en col·laboració amb la Generalitat després dels bons resultats obtinguts en la campanya anterior.

Benadressa celebra les seues festes d'estiu amb el tradicional Dia del Soci
L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, destaca el paper de les associacions veïnals i reivindica els barris com a espais de convivència, cultura i participació.

Castelló crea els Premis Castelló Emprén 2026 amb prop de 400.000 euros per impulsar el talent empresarial


