
Les activitats començaran l'1 d'octubre a l'Hospital General Universitari de Castelló, on s'habilitarà un punt de donació de sang, plasma i registre de medul·la òssia
Les sessions seran gratuïtes i aniran dirigides a millorar els recursos personals de les persones cuidadores per a potenciar la seua autocura
10/04/2022L'Ajuntament de Castelló, a través de la Regidoria de Gent Gran, col·labora amb el Telèfon de l'Esperança en l'organització del curs gratuït ‘Cuidar-se per a cuidar’ dins del programa ‘Escoltant els majors’ que aquesta entitat desenvolupa. El curs tindrà lloc els dies 20, 25, 27 d'abril i el 2 i 9 de maig, en horari de 17.00 a 18.30 hores en l'Associació Els Mestrests de la plaça Illes Columbretes.
La regidora de Gent Gran, Isabel Granero, ha destacat el treball del Telèfon de l'Esperança en l'atenció a aquelles persones que necessiten d'un acompanyament telefònic gratuït o que se senten en una situació de soledat no desitjada. “Des de l'Ajuntament venim oferint col·laboració amb aquesta entitat que treballa pel benestar de les persones majors i que, amb aquest curs, cerca també vetlar pel benestar de les persones cuidadores”, ha indicat.
Des del Telèfon de l'Esperança han assenyalat que la cura “suposa una experiència gratificant i molt positiva al mateix temps que complicada, perquè atendre totes les seues necessitats pot portar a un profund desgast emocional i físic”. Per això, aquest curs té entre els seus objectius millorar els recursos personals de les persones cuidadores per a potenciar la seua autocura i les estratègies d'afrontament adequades al procés de cuidar, reflexionar sobre la importància de cuidar les necessitats pròpies per a poder atendre als altres, afavorir la corresponsabilitat de la cura a nivell familiar i institucional, i augmentar les habilitats en la prestació de les cures en la persona dependent.
La metodologia del curs serà de breus xarrades i dinàmiques de grup. Al final de cada sessió es repartiran dossiers amb el contingut explicat. Quant al contingut, s'impartiran diverses sessions per a abordar aspectes com la cura dels pensaments, la cura de les emocions, altres estratègies d'autocura i el suport social i institucional (recursos socials existents).
Per a més informació, les persones interessades poden trucar al telèfon 964 22 71 07 de dilluns a divendres en horari de 9.00 a 15.00 hores, enviar un WhatsApp al 644156643 o enviar un mail a [email protected].
Les inscripcions es poden realitzar a través de la pàgina web https://telefonodelaesperanza.org/castellon/cursos-y-talleres/saber-cuidarse-para-cuidar-9345.
Les activitats començaran l'1 d'octubre a l'Hospital General Universitari de Castelló, on s'habilitarà un punt de donació de sang, plasma i registre de medul·la òssia
El regidor Vicent Sales lliura els diplomes d'una iniciativa que promou la igualtat d'oportunitats
El projecte serà presentat en la Trobada de la Xarxa Estatal de Ciutats Educadores com a exemple a seguir
L'artista Vicent Melià Bomboí crea 'La profecia del cercle megalític' a l'alqueria Cinc lleons i un gat
El sistema d'elecció recupera la votació popular i l'exposició de totes les obres presentades
La mesura busca combatre el vandalisme i protegir el patrimoni local