
Vila-real dissenya una programació cultural i d'oci per a tots els públics que anima a viure l'estiu al Termet.
L'Ajuntament de Vila-real anima a gaudir de l'estiu amb una programació d'oci i cultura que posa el focus en el públic familiar
La vicepresidenta de la Diputació coneix in situ els projectes que desenvolupa aquesta entitat a Vila-real per a recuperar i reinserir social i laboralment als qui pateixen aquest tipus de malalties
General 25/04/2022La vicepresidenta de la Diputació, Patricia Puerta, ha agraït «l'extraordinari treball que realitza la Fundación Manantial» en un camp «tan sensible i delicat» com el de la salut mental. Segons ha manifestat, «hem de felicitar aquesta mena d'ONGs que arriben on no arribem les administracions públiques». Ha sigut en el transcurs de la visita que ha realitzat a diversos dels recursos amb els quals compta aquesta entitat a Vila-real, un recorregut en el qual ha estat acompanyada per la directora general de Fundación Manantial, Elena Biurrun, el seu coordinador general amb les administracions públiques, Gregorio Bercedo, i la coordinadora de projectes a la Comunitat Valenciana, Salomé Castelló. En representació de l'Ajuntament de Vila-real ha assistit la primera tinenta d'alcalde i regidora de Serveis Socials, Silvia Gómez.
Patricia Puerta ha quedat «gratament sorpresa, encantada, amb les instal·lacions de la Fundació Brollador i amb els serveis que presta» i ha traslladat la seua gratitud «per haver-nos posat sobre el terreny». També ha agraït la implicació de l'Ajuntament de Vila-real.
Durant la seua intervenció, la responsable de l'àrea de Benestar Social de la Diputació ha referit que «si una cosa positiva ens ha deixat la pandèmia ha sigut que hagen aflorat els problemes de salut mental existents en la nostra societat, que s'han acrescut durant l'emergència sanitària però que no són nous, ja eren ací davant de la irrupció del covid». En aquest sentit, la vicepresidenta ha recordat que els qui tenen aquest tipus de malalties «són persones i consegüentment cal tractar-les, perquè la nostra societat continue avançant».
La vicepresidenta Puerta i la directora general de la Fundación Manantial han posat de manifest que els uneix l'interés comú de fomentar projectes socials i de creació d'ocupació per a facilitar la recuperació de les persones amb problemes de salut mental.
Els representants institucionals i de la fundació han realitzat un recorregut amb el qual han pogut conéixer a les usuàries i usuaris de la Residència (CEEM) i del Centre de Rehabilitació i Integració Social (CRIS) que Fundación Manantial gestiona en el municipi de Vila-real, concertats amb la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives de la Generalitat Valenciana. També s'han desplaçat fins al Centre Especial d'Ocupació Vilamico, un projecte pioner d'economia social de producció de xampinyó que genera ocupació per a 17 professionals amb problemes de salut mental que són, al seu torn, sòcies i socis del projecte. Un iniciativa que en opinió de la vicepresidenta resulta «molt atractiva» perquè «la creació d'ocupació és fonamental per a la recuperació de les persones».
Fundación Manantial desenvolupa des de 2017 programes orientats a la millora de la qualitat de vida, la inclusió sociolaboral i la participació en la comunitat, de persones amb problemes de salut mental. A la província de Castelló compta amb la Residència Santa Anna de Vila-real, el Centre de Rehabilitació i Integració Social (CRIS) Ciutat de Vila-real, i habitatges supervisats a Vila-real, Castelló i la Vall d'Uixó. A més, desenvolupa programes de prevenció i inclusió social, de suport a la capacitat jurídica, de participació social i oci inclusiu i d'Itineraris integrats d'inclusió sociolaboral.
L'Ajuntament de Vila-real anima a gaudir de l'estiu amb una programació d'oci i cultura que posa el focus en el públic familiar
El portaveu del PSPV sosté que, a diferència de 2019, el PP s’ha trobat una institució sanejada i amb totes les línies de subvencions i convenis a punt de resoldre o preparades per a signar
Potenciant amb ChatGPT, explorant l'Ètica i Legalitat", un fòrum on es va abordar la implementació de la Intel·ligència Artificial en diferents àmbits de la vida
La "hipoteca social" creada pel programa IMSERSO durant les últimes dècades, fa plantejar mesures dràstiques de cara a la tardor-hivern
La jornada de neteja de platja se celebrarà el dijous 5 d'octubre, de 16:00 a 18:00 hores, i se centrarà en promoure el networking en l'àmbit de la sostenibilitat
Els afectats per l'incendi que es va declarar el 23 de març a Villanueva de Viver també estan esperant les ajudes anunciades. Els esforços es centren ara a desbloquejar les ajudes que haurien d'haver arribat al territori fa mesos.
L'ajuntament també exposarà el seu projecte a Malmö com a exemple de transformació urbana sostenible Ballester: "És el nostre deure deixar un Pulmó Verd on les generacions futures puguin viure envoltades de natura"
Els veïns poden sol·licitar cita prèvia per telèfon per acudir en horari de 11h a 13h els dilluns, dimecres i divendres López: "Aquest aconseguiment inicial subratlla la importància de brindar recursos accessibles i eficients als veïns"
Els ferros de Isabel Flores, Cebada Gago, Domínguez Camacho i José Escolar seran els protagonistes
La Regidoria de Cultura de l'Ajuntament de Peníscola ha comunicat l'obertura del període de matriculació per al curs 2023-2024 de la Universitat Popular
Aquesta direcció, amb seu a Castelló, havia estat jugant un paper essencial en la formulació d'iniciatives per combatre l'èxode rural a la regió
La jornada de neteja de platja se celebrarà el dijous 5 d'octubre, de 16:00 a 18:00 hores, i se centrarà en promoure el networking en l'àmbit de la sostenibilitat
Faner va destacar la importància de la unitat i l'adaptació en aquest període, afirmant: "Hem treballat per conèixer-nos millor, estem més units que mai i hem d'aprofitar-ho"