
La Diputació recolza a les cooperatives cítriques en la seua lluita contra el cotonet elevant a 100.000 euros la seua línea d'ajudes, el doble que en l'exercici anterior
Redacció


La Diputació de Castelló ha duplicat la partida pressupostària destinada a les cooperatives de caràcter citrícola de la província, invertint així un total de 100.000 euros amb l'objectiu de combatre al cotonet que tan lesiu resulta per a la citricultura castellonenca mitjançant el manteniment i la construcció de xicotetes instal·lacions d'insectaris. Per aquest motiu, el diputat provincial titular de l'àrea d'Agricultura, Santi Pérez, ha visitat la Cooperativa Catòlica Agrària, situada en el terme municipal de Vila-real, al costat de l'alcalde, José Benlloch, i ha conegut de primera mà l'estat d'aquestes xicotetes construccions que frenen el cotonet clàssic. També ha explicat a les cooperatives de la província que han assistit les bases d'aquesta reforçada línia d'ajudes.
Els insectaris són instal·lacions senzilles, econòmiques i molt eficaces, destinades a la multiplicació de l'insecte ‘Cryptolaemus montrouzieri’, un paràsit molt utilitzat pels citricultors valencians per a combatre el cotonet clàssic. A més de resultar molt eficaç, es tracta d'un tractament totalment ecològic i respectuós amb l'entorn.
En la visita, el titular de Desenvolupament Rural ha afirmat que es tracta de ‘’una forta aposta de l'entitat provincial amb la qual a més d'instal·lar nous insectaris, servirà per al manteniment dels ja col·locats gràcies a les ajudes del passat any’’. ‘’D'aquesta manera’’, ha prosseguit Pérez, ‘’l'erradicació d'aquest insecte, que està afectant greument els nostres cítrics, es realitzarà amb major velocitat’’.
El diputat ha agraït la implicació de les cooperatives de la província per ‘’mantindre unes magnífiques relacions que han permés que aquestes subvencions tiren avant i puguen ajudar tant a horts de persones cooperativistes com als que no’’.




Castelló reforça la vigilància forestal durant l'estiu amb un dispositiu permanent contra els incendis

Més de 100 anys innovant sense perdre l'essència: entrem en el cor de Jabones Beltrán

Oropesa del Mar dona el tret d'eixida a les festes de Sant Jaume amb una setmana plena de tradició i ambient
Els bous al carrer, la música, els espectacles i les activitats per a totes les edats protagonitzen una de les cites més esperades de l'estiu

El Consorci Provincial de Bombers inicia els tràmits per a abonar el 100% de la carrera professional

Castelló reforçarà el confort tèrmic de 57 centres educatius amb una inversió de 580.500 euros
La Generalitat finançarà actuacions per a millorar les aules davant les altes temperatures en escoles, instituts, conservatoris i altres centres públics de la ciutat

