
La Diputació inverteix més d’1,6 milions d’euros durant els anys de pandèmia per dotar de nous sistemes de depuració a sis pobles d’interior
Redacció


La Diputació de Castelló ha destinat 1.660.366 euros durant els anys de pandèmia a la dotació de nous sistemes de depuració per a un total de sis municipis d'interior de les comarques del Nord. En la comissió de seguiment de convenis amb l'Entitat Pública de Sanejament d'Aigües Residuals (EPSAR), el diputat de Sostenibilitat i Cicle Integral de l'Aigua, Ignasi Garcia, ha recordat la necessitat de continuar invertint en «serveis bàsics, com la depuració i sanejament de l'aigua, de les poblacions de l'interior», ja que «ens permetran mantenir netes les reserves hídriques del subsol i fer front a les sequeres produïdes pel canvi climàtic».
En aquest sentit, entre els anys 2020 i 2021, la Diputació va executar obres en l'estació de la depuradora i col·lector en Argelita (313.250,18 euros), en la depuradora de Sorita (245.963,90 euros), en la depuradora i col·lector en Pavías (321.627,71 euros), en la depuradora de Matet (296.107,50 euros), i en l'ampliació de l'estació de la depuradora en Forcall (278.045,44 euros). També es va dur a terme la modificació del sistema de depuració en Torre d'en Domènec per 205.371,73 euros.
Per altra banda, aquest 2022 es troben en procés d'adjudicació de l'obra de l'estació depuradora i col·lector d'Alcúdia de Veo, per 535.309,53 euros, i de l'estació depuradora i col·lector de Vallibona (775.730,43 euros).
A banda, en procés de licitació es troba el projecte de bombeig a la depuradora de Pavías en Higueras per 243.052,29 euros; les obres de protecció en l'estació de la depuradora de Cabanes, per 1.132.633,19 euros i la modificació del sistema de depuració en Vilanova d'Alcolea, per 439.519,24 euros.
Per altre costat, els projectes pendents d'aprovació són el bombeig de la depuradora de Caudiel de Benafer, valorat en 354.257,88 euros i la modificació del sistema de depuració en Benlloc, per valor de 927.394,38 euros.
Els projectes que es preveu engegar l'any 2023 són el sistema de depuració en Olocau del Rei, el bombeig de les depuradores de Sorita en Palanques i Forcall en Todolella i Villores, així com l'estació depuradora en Torralba del Pinar, Villamalur, en Sacañet i Castell de Cabres i l'ampliació de les EDAR de Santa Magdalena i de Cinctorres.




Oropesa del Mar amplia el seu Recorregut Poètic amb un homenatge a Encarna Llorens Claret
L'Ajuntament instal·la una placa commemorativa amb un poema de l'autora per reconéixer la seua trajectòria i enriquir el patrimoni cultural del municipi.

Nules dona el tret d'eixida a les festes de Sant Roc i Sant Bartomeu amb el repartiment del programa
La Reina i les Dames de la Vila han entregat els llibres de festes al veïnat, mentre la localitat es prepara per a un mes d'agost ple d'actes festius, taurins, culturals, esportius i religiosos.

VOX defensa en el ple un model de participació juvenil "lliure" i avala la rehabilitació de La Pèrgola

La Generalitat autoritza el retorn de prop de 2.400 veïns desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó


