
L'Amics Castelló comença la pretemporada amb un partit amistós contra l'EB Vila-real
El primer contacte de l'equip de Castelló ha servit per posar en pràctica conceptes de joc i donar minuts a tots els jugadors, inclosos els de la pedrera.
Naix amb l'adhesió de la Generalitat, universitats públiques, diputacions i FVMP, i està obert a més institucions i entitats, també s'han creat perfils de 'Llegim, llegim, llegim' en Facebook, Twitter i Instagram per a promocionar i donar a conéixer les activitats de foment lector.
24/05/2022La Generalitat posa a disposició de les institucions públiques i privades que treballen pel foment lector una nova eina: el Pacte per la lectura, 'PACTEM', que forma part del Pla del foment del llibre i la lectura 'Llegim, llegim, llegim'. Es tracta d'una iniciativa que reuneix el sector entorn d'una aliança que incrementarà l'índex lector, donarà suport als autors i procurarà beneficis a tota la cadena de la lectura: biblioteques, editorials, llibreries i distribuïdors, així com clubs de lectura, associacions professionals o col·lectius lectors.
'Pactem per la lectura' naix amb l'adhesió de les diputacions provincials (Alacant, Castelló i València), les universitats públiques (València, Politècnica, Jaume I, Miguel Hernández i Alacant) i la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, amb l'objectiu d'abastar tot el territori de la Comunitat Valenciana. Una vegada presentada, els agents de foment lector podran sumar-s'hi.
A través de 'PACTEM', es donarà visibilitat a totes les propostes realitzades per al foment de la lectura, del llibre i la presència de les llibreries en les actuacions de cada un dels organismes i col·lectius que formen part del pacte. A més, s'establiran canals directes de comunicació que faran possible el suport del departament que dirigeix Raquel Tamarit als projectes de foment lector.
Les entitats que s'hi sumen estaran vinculades a l'oficina de foment lector de la Direcció General de Cultura i Patrimoni per a la promoció de les activitats que realitzen, perquè puguen ser divulgades i visibilitzades en tot el territori valencià a través de les xarxes socials i de la web, i que creen una comunitat entorn de la lectura en què es puguen intercanviar informació, coneixement i experiències.
També es treballarà per a potenciar mesures singulars en favor del sector editorial, amb una atenció especial a l'edició, distribució i foment de la presència de l'oferta editorial i contribuir a la consecució d'un efecte multiplicador d'aquest pacte per la lectura en tots els àmbits territorials que genere una consciència col·lectiva sobre la importància estratègica de la lectura en una societat moderna i democràtica.
El primer contacte de l'equip de Castelló ha servit per posar en pràctica conceptes de joc i donar minuts a tots els jugadors, inclosos els de la pedrera.
L'Ajuntament ha invertit 86.000 euros en el canvi de la porta principal, la reparació del paviment del vas i la pintura exterior de les instal·lacions.
L'actuació, amb un pressupost de 19.430 euros, busca reforçar el paviment per a resistir el pas de vehicles pesants i evitar futurs desperfectes.
L'Ajuntament reconeix a Daniel Bosch, de 100 anys, i a Rosario Grangel, de 98, per una vida d'esforç i dedicació a la localitat.
El president de l'Autoritat Portuària, Rubén Ibáñez, destaca que l'obra reforçarà la competitivitat del port i sentarà les bases per a una infraestructura més eficient i segura.
L'Ajuntament de Castelló intensifica les tasques de neteja en els seus 12.000 embornals, clavegueram i séquies per a previndre les inundacions davant la previsió de nous episodis de pluja intensa.