
Onda estalvia més de 26.000 euros i 187 tones de CO₂ a l'any gràcies al canvi de lluminària LED
Redacció
Seguint el full de ruta marcat en el pla d'acció ‘Onda 2030’ l'Ajuntament d'Onda continua complint els objectius marcats en matèria de sostenibilitat. Així, fruit del canvi d'un total de 416 lluminàries tradicionals a led en l'entorn urbà i centre històric, els ondenses estalvien més de 26.000 euros a l'any en energia i redueixen l'impacte ambiental deixant d'emetre 187 tones de COâ‚‚.
Unes xifres que demostren que des de l'inici del seu mandat l'equip de govern ha treballat en vistes de reduir la petjada de carboni i fomentar un entorn sostenible i amable amb el medi ambient.
En aquesta línia s'ha impulsat la substitució de tota la lluminària de la ciutat de vapor de sodi de 250W per lluminàries de 120W led. Així, en 2020 es va realitzar una inversió de 63.783 euros destinada al canvi de l'enllumenat públic, labor que va continuar en 2021 en els edificis municipals de la Casa de la Vila, Centre Integral de Majors i Casa de la Cultura. A més, també s'ha dut a terme en set dels polígons industrials i a l'entorn del castell.
“A poc a poc estem aconseguint que la nostra estratègia sostenible transcendisca en estalvi ambiental i econòmic. Un dels nostres propòsits quan arribem a governar va ser integrar polítiques sostenibles i eficients, perquè volem que les pròximes generacions puguen gaudir d'un futur millor i perquè invertir en sostenibilitat és estalviar en costos i en contaminació”, ha manifestat l'alcaldessa d'Onda, Carmina Ballester.
Onda, exemple de sostenibilitat i desenvolupament
Cal recordar que Onda ha sigut considerada un exemple a seguir per la seua implicació en la consecució dels objectius de l'Agenda 2030, especialment en matèria de sostenibilitat, segons la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP).
Aquest reconeixement és el resultat de les iniciatives impulsades: nova climatització en edificis municipals; adquisició de vehicles policials elèctrics; o la reducció d'emissions contaminants a través del Pla de Mobilitat Urbana.


Torreblanca ja coneix les seues màximes representants per a les Festes Patronals de 2026

Francisco Javier Catalán assumix el comandament de la Policia Local de Castelló amb el compromís d'una policia més pròxima i visible

SOM Festival 2026 reunix grans figures de la música i consolida Castelló com un dels referents culturals de l'estiu mediterrani

Castelló reforça la conscienciació per evitar l'abandó de mobles i estris amb la campanya "No seas trasto"
L'Ajuntament i Tetma recorden que la ciutadania disposa de dos serveis gratuïts per gestionar els residus voluminosos i impulsen accions informatives als barris i la Marjaleria.

Castelló reunix 80 joves de tot Espanya per impulsar la convivència intercultural i combatre els discursos d'odi






