Susana Fabregat reforça la col·laboració institucional amb Benicàssim
La delegada del Consell visita el municipi per a impulsar projectes turístics i socials.
La poda i desbrossament es duu a terme en el període comprés entre juliol i març, així que a la primavera, tal com el preveu la regulació mediambiental, es desenvolupen tasques de neteja en la zona de l'aiguamoll
General07 de junio de 2022RedaccióLa regidoria de Serveis de l'Ajuntament de Peníscola, a través dels operaris de la Brigada Municipal d'Obres i Serveis, està treballant en les tasques rutinàries de neteja amb embarcació de la zona humida del Ullal de l'Estany i la Marjal.
Els treballs consisteixen en la retirada de residus, així com restes orgàniques de poda i retallada realitzats en els mesos anteriors, de les canyes dels marges de les principals séquies que recorren la marjal, com el Ullal de l'Estany, la séquia del Rei, la séquia Ampla, la Sangonera i tot el tram comprés entre l'Avinguda Pigmalión i la zona posterior de l'extensió hotelera.
En aquests moments no està permés realitzar podes ni desbrossaments, fins finalitzat el mes de juny, a causa de la proliferació de nius de diferents ocells en els mesos de primavera, la llei és molt restrictiva amb els treballs permesos, per la qual cosa les tasques es desenvolupen abans en els mesos permesos (entre juliol i març).
Mantindre la flora d'aquest entorn en equilibri suposa una inversió de recursos més que considerable per al consistori que, no sols ha de fer les tasques de neteja i desbrossament de manera semestral per a evitar el creixement desmesurat de les illetes de canyes, sinó que també ha de mantindre l'entorn net d'algues. Amb aquest objectiu la regidoria de Serveis realitza de forma pràcticament diària les tasques de neteja durant els mesos d'estiu, en els quals la temperatura de l'aigua és més alta i es generen més algues que afloren a la superfície; durant aquests mesos, dos dies a la setmana, els camions retiraran les algues tallades que transporta el corrent cap a les xarxes de contenció, per a evitar la seua eixida a la mar.
Des del mes de març es fa aquesta mateixa tasca amb periodicitat setmanal per a facilitar la retirada de restes de poda realitzada amb anterioritat al mes de març.
"Fins que puguem tornar a podar, en aquests mesos i fins a estiu, retirem l'acumulació de canyes i algues, periòdicament, es tracta d'un procés natural amb el qual col·laborem per a garantir la neteja d'aquest entorn tan valuós" ha explicat l'edil de l'àrea de Medi Ambient, Miguel Castell, qui ha destacat “l'esforç que realitza l'àrea i l'equip de la Brigada d'Obres per al desenvolupament d'aquestes tasques” i ha insistit en la importància de realitzar-les de manera sistemàtica, ordenada i d'acord amb la llei.
La delegada del Consell visita el municipi per a impulsar projectes turístics i socials.
El projecte amenaça més de 280 hectàrees de cultiu i genera preocupació per la pèrdua de terres agrícoles i el seu impacte ambiental.
Més de mil peñistas de tota Espanya es donaran cita del 27 al 29 de juny a Castelló, amb activitats a l'entorn de PortCastelló.
Els descomptes del 50% en títols multiviatge i abonaments temporals també es mantindran fins al 30 de juny.
Una programació variada amb activitats de cinema, màgia, tallers i contacontes per als més xicotets.
El servici municipal es consolida com un punt clau per a acostar l'administració a la ciutadania, prioritzant solucions àgils a les necessitats diàries.
Més de mil peñistas de tota Espanya es donaran cita del 27 al 29 de juny a Castelló, amb activitats a l'entorn de PortCastelló.
Dick Schreuder dstituit després de la derrota contra el Córdoba
El càsting per a la pel·lícula de Paco León està a les xarxes socials
El president del CD CASTELLÓ atén els periodistes en les instal·lacions de Castalia.
Vila-real impulsa un taller creatiu per a millorar l’escriptura i la reflexió entre l'alumnat de Primària