
Orpesa preserva el llegat de Claudio Pondart a través del seu arxiu municipal
Redacció


L'Ajuntament d'Orpesa posa en valor el llegat de Claudio Pondart (Savenay,1941 - Orpesa, 2019) amb la preservació de l'obra del professor, escriptor i traductor que va viure en la localitat costanera en la qual des de 1976 fins a 1987 va treballar com a responsable i cara visible de l'antiga Oficina de Turisme. Així mateix, va ser l'artífex i responsable del Centre d'Iniciatives Turístiques d'Orpesa, desenvolupant i promovent activitats en el municipi, i va col·laborar en la redacció de la revista Oropesa Costa de Flor del taronger.
El Regidor de Cultura, Gonçal Tamborero, ha volgut agrair a la família de Pondart “per la confiança depositada en el nostre arxiu municipal per a conservar, en el millor estat possible, tots els fons”. “D'aquesta manera, qualsevol persona interessada podrà accedir a aquesta documentació”, afig l'edil.
La gestió dels fons de Claudio Pondard va començar amb la seua recollida en l'habitatge Shangrila (situada al carrer Alt 16 o La Figuereta 16, com ell la cridava) i el seu posterior trasllat a l'arxiu municipal, on actualment s'està tractant, ordenant i catalogant per a custodiar adequadament la documentació, conservar-la i procedir a la seua difusió, posant-la tant a la disposició d'investigadors o interessats, com a través d'exposicions.
Entre tots els fons recopilats es troben fotografies i diapositives de temàtica local i altres realitzades en els seus múltiples viatges i estades en altres països; postals i correspondència amb persones de tot el món; així com publicacions locals i llibres de temes de diferent índole.
I és que Claudio, el ‘bretó oropesino’, va tindre una vida plena, intensa i plena d'històries que transmetre. Va començar els seus estudis en el col·legi de Redon (Rennes), després del qual va estudiar en l'Institut Superior de Traducció de París. Va treballar com a professor d'espanyol a Bamako (Mali), Nouakchott (Mauritània) i París, i com a professor de francés en Richard-Toll (el Senegal). Va començar a visitar Orpesa al final de la dècada de 1960, estiuejant amb la seua família. Va ser en 1970 quan va adquirir el seu habitatge conegut com Shangrila.


Sant Jordi celebrarà les Festes Majors de Panorámica amb esport, música i convivència

La Diputació aprova més de 40 milions d’euros directes per als municipis de Castelló
El ple activa inversions en infraestructures esportives, comerç, obres municipals, lluita contra la despoblació i ajudes pels danys de l’incendi de la Vall d’Uixó

Castelló trasllada als carrers les noves normes de mobilitat sostenible

CSIF reclama a Sanitat que accelere la negociació de la jornada laboral de 35 hores




