
Castelló destina nous bancs i papereres de taps reciclats en 20 centres escolars
Redacció


L'Ajuntament de Castelló ha destinat nou mobiliari fabricat amb taps reciclats a 20 centres escolars a través de Repte Taps, una iniciativa que ha implicat la comunitat escolar en la recollida de taps de plàstic per a la seua transformació i ha ensenyat en hàbits sostenibles.
“Des del mes d'abril els alumnes dels col·legis públics participants han depositat en caixes tapes que després s'han reciclat i convertit en bancs o papereres que ja disposen els centres. És una manera de conscienciar als escolars en la reducció de l'ús del plàstic i en els beneficis ambientals que comporta el reciclatge i formes de vida més saludables i sostenibles”, ha destacat el regidor de Transició Ecològica, Fernando Navarro.
Per part seua, el regidor d'Educació, Francesc Mezquita, ha posat en valor "la implicació de l'alumnat de Castelló en activitats sostenibles que fomenten la cura del medi ambient i els nostres entorns a través de projectes de sensibilització ambiental". A més, Mezquita ha posat de relleu que "aquest projecte escolar ecològic i participatiu ens permet educar en valors i conscienciar als xiquets i xiquetes que el futur del nostre planeta depén, en gran part, de com de responsables som cadascú de nosaltres i com ens relacionem amb els recursos que generem cada dia".Tots dos regidors han visitat aquest divendres el col·legi Isidoro Andrés i han vist el banc que ha sigut produït amb taps reciclats.


En el projecte Repte Taps, en el qual ha col·laborat M Plastik Recycling, es van habilitar en les últimes setmanes una caixa en cada un dels centres participants per a la recollida dels taps. Aquesta matèria posteriorment es va reutilitzar per a convertir-se en mobiliari escolar.
L'activitat també ha inclòs xarrades en els centres en les quals s'ha ensenyat la importància del reciclatge, la reducció del plàstic i la necessitat de cuidar el planeta.


El COECS reclama la incorporació de la infermeria escolar als protocols contra l’assetjament

Castelló celebra el 775 aniversari amb videomapping, música, visites i una mascletà ajornada de Magdalena
La programació començarà al setembre i continuarà amb noves activitats fins a setembre de 2027

El Privilegi del Trasllat torna a Castelló 25 anys després pel 775 aniversari de la ciutat

El CECOVA estudia donar suport a una nova especialitat d’Infermeria en cures cardiològiques i vasculars

L’ITC reforça la investigació aplicada per donar resposta als nous reptes de la indústria





