
CSIF denuncia que les consultes del centre de salut Gran Via segueixen a més de 30é i sense climatització un mes després
Redacció


La Central Sindical Independent i de Funcionaris CSIF ha lamentat que, malgrat que fa més d'un mes que es va denunciar aquesta situació, a l'interior de les consultes del centre de salut Gran Via de Castelló “es continuen registrant temperatures que superen els 30 graus”.
“Encara que estem a l'estiu i en plena onada de calor, no s'estan prenent les mesures necessàries per a garantir que tant el personal com els pacients que acudeixen a visitar al seu metge en aquest centre de salut disposen de les condicions adequades”, han assenyalat des de CSIF, que han recordat que els propis professionals “van haver de portar a principis de l'estiu ventiladors de les seues pròpies cases per a tractar de refrescar l'ambient en les consultes però, encara així, les temperatures que es registren continuen sent massa elevades”.
“Ens van dir que s'anava a solucionar aquesta problemàtica, que afecta tant la zona de les consultes mèdiques com a les d'Infermeria, ja que en els corredors sí que funciona la climatització”, han valorat des de CSIF, que han ressenyat que, “no obstant això, les setmanes continuen passant i la situació no sols no es resol sinó que, a causa de la calor d'aquests dies, s'agreuja”.


En aqueix sentit, des de la central sindical han recordat que l'Institut Nacional de Seguretat i Higiene en el Treball, seguint el Reial decret 486/1997, de 14 d'abril, pel qual s'estableixen les disposicions mínimes de seguretat i salut en els llocs de treball, marca que per a les tasques pròpies d'oficina en els locals tancats la temperatura haurà d'oscil·lar entre els 17° i els 27° com a màxim. Unes xifres molt inferiors a les que s'estan registrant en aquestes instal·lacions en el que va d'estiu.
“Demanem a Sanitat que prenga mesures per a garantir unes condicions òptimes de temperatura a l'interior d'aquestes consultes, ja que l'excés de calor no sols repercuteix de manera negativa sobre el rendiment laboral, sinó que també afecta a la salut”, han subratllat des de CSIF.


La Generalitat destina 8 milions d’euros a incorporar 200 nous agricultors al camp valencià

La Generalitat abona el 98% de les ajudes als familiars de víctimes de la dana, amb 17 milions ja pagats

LA UNIÓ reclama que la bonificació del gasoil agrícola s’aplique directament en el moment de repostar

Castelló acosta els esports nàutics a les persones amb discapacitat amb la VI jornada ‘Mediterrani Accessible’
La platja del Palmeral, davant del Planetari, acollirà este diumenge 6 de setembre activitats de busseig, cadires amfíbies, bicicletes adaptades i sensibilització ambiental en una jornada oberta també a familiars i altres col·lectius.

Castelló i l’UJI destinen 90.000 euros a impulsar 17 projectes de talent emprenedor





