
Sanitat Estudiarà la Salut de 4.000 Castellonencs Durant 20 Anys per Analitzar l’Origen de les Malalties
L'estudi Cohorte IMPaCT, impulsat per l'Institut de Salut Carlos III, busca crear una gran cohort poblacional de 200.000 persones a Espanya.
El secretari general, Vicent Aparisi, anuncia que convocarà els representants socialistes a València i a Madrid per portar les reivindicacions borrianenques a les altes instàncies de l’Estat.
02/08/2022
RedaccióEl PSPV-PSOE de Borriana s’ha entrevistat amb les associacions de veïns del Grau i el Port per a forjar una veu única davant la Direcció General de Costes perquè es done una solució a la falta d’estabilització de les platges. “Exigim que es done, amb caràcter d’urgència, llum verd als projectes previstos per a regenerar la nostra costa. No podem esperar ni un minut més”, ha reivindicat el secretari general local i regidor, Vicent Aparisi.
El col·lectiu socialista borrianenc pretén així sumar suports i ampliar la pressió sobre el Ministeri per a evitar que nous temporals accentuen la degradació de la costa. “Els episodis de mar agitada cada volta són més freqüents i més virulents, fins al punt que en qüestió d’anys s’han engolit bona part de les nostres platges”. Aparisi explica que Borriana ha patit de primera mà les conseqüències de la construcció i ampliació del Port de Castelló i denuncia que “mai s’ha donat una solució efectiva a aquest problema que amenaça d’esborrar tota la franja litoral borrianenca”.
Des del PSPV-PSOE reclamen la recuperació de la línia marítima. El secretari provincial de Costes ha avançat que, pròximament, convocarà els representants socialistes a les Corts Valencianes, al Congrés i al Senat “perquè facen arribar a les altes instàncies de l’Estat les reivindicacions del poble de Borriana”. Demanen “la concreció d’uns terminis realistes i la inclusió de les obres en els pressupostos de l’Estat”.
Aparisi ha convidat els partits de l’oposició a fer seua la reivindicació de mantindre les platges en bon estat. “Hem de deixar de posar ‘parxes’ cada vegada que plou. Nosaltres el que volem és la protecció integral de les Goles, la creació d’una platja a la Serratella i les escolleres a tota la zona nord del terme”, ha recalcat el secretari general.
Vicent Aparici ha comunicat el seu compromís amb les associacions per donar suport a les accions que promoguen per reivindicar la regeneració del front marítim.

L'estudi Cohorte IMPaCT, impulsat per l'Institut de Salut Carlos III, busca crear una gran cohort poblacional de 200.000 persones a Espanya.

La incorporació de David Edo Chabrera, Rafael Quiroga Alegre i Alejandro Navarro Canós busca reforçar els equips directius de la Junta, presidida per Raúl Collazos.

L'Ajuntament ha omplert les sis places ofertes per a empreses en fase inicial, demostrant el gran interès pel nou recurs ubicat al Centre d'Innovació, Emprenedoria i Sostenibilitat (CIES).

L'esdeveniment, que se celebrarà el pròxim diumenge 2 de novembre al Parc Guitarrista Manuel Babiloni, acollirà 13 curses i serà la seu del Campionat Autonòmic de Clubs Federats i Escolar.

Les jornades se celebraran del 3 al 30 de novembre de 2025, convertint el Grao de Castelló en un referent gastronòmic de la tradició marinera.

Castelló s'ha sumat al dol oficial amb les banderes a mig pal i recorda la gran mobilització ciutadana que va enviar més de 70.800 kg d'aliments i productes de primera necessitat.