
Un camió bolcat i en flames provoca llargues retencions i desviaments cap a la N-340
El diputat de Desenvolupament Rural, Santi Pérez, afirma que un total de sis federacions realitzaran activitats que recolzen l'agricultura, la ramaderia i la pesca
12/08/2022La Diputació de Castelló ha donat a conéixer la concessió de la seua línia d'ajudes destinada a agrupacions municipals, federacions i associacions provincials representatives del sector primari per a la realització d'activitats de formació, assessorament i promoció, dotada amb 120.000 euros i de la qual es beneficien un total de 6 associacions, una més que en l'exercici anterior.
Així ho ha adelantat el diputat provincial de Desenvolupament Rural, Santi Pérez, qui ha afirmat que aquestes ajudes “sostenen la formació i promoció de la nostra excel·lent agricultura, ramaderia i pesca, que són tres pilars bàsics per a l'economia de la nostra terra”. A més, Pérez ha volgut ressaltar “l'augment del muntant econòmic destinat per a aquesta subvenció respecte a l'any passat, cosa que ha permés utilitzar aquesta ajuda a una associació més que en 2021”.
D'aquesta manera, mitjançant aquestes ajudes, Fedetcas, la Federació per al desenvolupament territorial de la província de Castelló realitzarà accions de posicionament, comunicació i posada en valor de la seua associació, així com impartirà assessorament tècnic als Grups d'Acció Local (GAL) i Grups d'Acció Local de Pesca (GALP) per al seu correcte funcionament.
Per part seua, la Delegació territorial de Castelló de la Federació de Caça de la Comunitat Valenciana destinarà aquesta ajuda a activitats de comunicació externa, formació, divulgació i promoció, mentre que l'Associació per a la diferenciació i posada en valor de la qualitat de les Clemenules desenvoluparà la marca de qualitat del seu producte mitjançant un seguiment de model, l'estudi de l'entitat, llançaments i presentacions.
Ramaderia
En el cas de la Federació provincial de confraries de pescadors de Castelló (Fedcopesca), assessorarà tècnica i jurídicament a les confraries per a dotar-les de recursos i coneixements mitjançant la defensa del seu col·lectiu. L'Associació de ramaders de remugants de Castelló (Rumicas) millorarà la rendibilitat dels seus projectes de fertilitat, així com la formació i comercialització. Finalment, la Associació d’Usuaris de Casetes de Castelló invertirà en assessorament i formació en compliment de la retirada de cadàvers del llibre d'explotació ramader.
Un camió bolcat i en flames provoca llargues retencions i desviaments cap a la N-340
Castelló ha tornat a acollir el Gran Premi Diputació de Castelló, 250 atletes de 19 nacionalitats, amb la presència de diversos medallistes internacionals
El foc, iniciat el divendres pel matí, ha afectat grans quantitats de residus tèxtils i ha requerit una ampliació del dispositiu d'emergència
La competició reuneix més de 200 esportistes de diversos països i reforça la capitalitat esportiva de la ciutat
Martínez Mus destaca la modificació de la Llei d’Espais Naturals per a permetre esta pràctica amb criteris ambientals i un límit de cinc persones
La malaltia afecta a milers de persones a Espanya i un diagnòstic precoç és clau per a frenar el seu avanç