
El Toro i Almàssera S’agermanen per a Sellar una Història Compartida d’Emigració i Arrels Comunes
Centenars de famílies del Toro es van traslladar a Almàssera a mitjan segle XX a la recerca d'un futur, creant una forta comunitat.
El projecte permetrà crear una zona d'aparcament dissuasiu al costat de les estacions de tren i d'autobusos
03/09/2022L'Ajuntament de Castelló ha iniciat els treballs d'adequació de les parcel·les de prop de 10.000 metres quadrats situades a l'entorn de l'estació de Renfe de cara a la futura construcció d'un aparcament en superfície. Es tracta dels terrenys adquirits recentment pel consistori per més de 600.000 euros amb l'objectiu de dignificar aquesta zona, dotar a la ciutat d'un aparcament dissuasiu i que permetran també, en cas de ser necessari, una futura ampliació del CEIP Jaume I.
El regidor d'Urbanisme, José Luis López, ha recordat que aquesta actuació “permetrà atendre una de les demandes ciutadanes en la zona i millorar els serveis en els voltants de l'estació”. López ha explicat que, amb l'adquisició de tres de les deu parcel·les necessàries, el consistori pot començar a desenvolupar l'espai per a l'aparcament.
López ha indicat que aquesta setmana han donat principi els treballs previs de neteja i desbrossament dels solars, amb la finalitat d'adequar-los de cara a la futura actuació. L'objectiu és dotar a aquesta zona d'un necessari estacionament públic al costat de l'estació ferroviària i d'autobusos que de servei a aquestes infraestructures però que també servisquen com a zona d'aparcament dissuasiu per a reduir l'accés de vehicles al centre de la ciutat.
Cal recordar que l'Ajuntament de Castelló ha sol·licitat la inclusió d'aquesta actuació dins del Pla Provincial d'Obres i Serveis Castelló Avança de la Diputació de Castelló. Així, s'ha sol·licitat que la totalitat de l'import assignat al consistori dins d'aquest pla, que ascendeix a 480.000 euros, siga destinat al projecte de millora d'aquesta zona de la ciutat.
Centenars de famílies del Toro es van traslladar a Almàssera a mitjan segle XX a la recerca d'un futur, creant una forta comunitat.
L'Ajuntament ha activat un protocol específic després de detectar un lleuger augment de mosquits a causa de la humitat i les temperatures temperades.
Més de 20 expositors oferiran ceràmica, bijuteria, joieria i marroquineria, acompanyats de demostracions tècniques i tallers participatius.
Alumnat d'Educació Especial entrega la torxa a la presidenta de la Diputació en un "moment carregat de significat" a pocs dies de l'inici dels Jocs.
La Plaça Major acollirà l'esdeveniment el pròxim dissabte 18 d'octubre amb desfilades de moda infantil i per a adults.
L'arribada de la flama olímpica serà huí dijous a la Plaça Major, i la cerimònia inaugural, divendres al Pavelló Ciutat de Castelló.