
L'aeroport de Castelló bat rècords, 16 rutes actives i 300.000 passatgers consoliden el seu èxit
Marta Barrachina destaca la infraestructura com el gran motor d'internacionalització de la província
En l'apartat 'Procés d'admissió' es podran descarregar el manual d'instruccions per a fer el tràmit en cada etapa
17/06/2020 REDACCIÓ
La Conselleria d'Educació, Cultura i Esport inicia hui dimecres 17 de juny i fins al 25 de juny l'admissió telemàtica als nivells d'ESO, Batxillerat i FP en 'telematricula.es'. Les famílies i l'alumnat major d'edat poden obtindre en exige link la clau d'admissió per a dur a terme el procés d'admissió des de casa axil com el manual d'instruccions per a fer el tràmit en cada etapa.
Cal recordar que per a primer d'ESO no cal fer el procés d'admissió llevat que es vulga canviar de centre. Tot l'alumnat de sisé de Primària que promociona a ESO, el pròxim curs té la plaça assegurada al centre de Secundària al qual està adscrit el seu col·legi.
En el pas de 4t d'ESO a Batxillerat, tot l'alumnat que opte a estudiar en un centre sostingut amb fons públics ha de fer el procés d'admissió. L'oferta dels centres sostinguts amb fons públics per al pròxim curs en primer de Batxillerat està al voltant de les 30.500 places: 11.400 a les comarques d'Alacant, 3.500 a les de Castelló i 15.600 a les València.
D'altra banda, el pas de 4t d'ESO a Formació Professional, també s'ha de fer el procés. L'oferta de places de primer curs en els centres sostinguts amb fons públics d'FP és d'unes 49.000. Concretament, són més de 7.100 en FP Bàsica, prop de 23.000 en cicles de grau mitjà i vora 18.900 en cicles de grau superior. Per comarques, l'oferta de places d'FP a Alacant és de prop de 17.400, de 5.800 a Castelló i 25.800 a les de València.
La finestra 'Clau d'admissió'
El primer pas per a fer la tramitació telemàtica és generar la clau d'admissió per a fer el tràmit telemàtic d'admissió. En la finestra 'Clau d'admissió' es demanarà el número de DNI del pare, mare o tutor legal sol·licitant, en el cas dels menors d'edat, i en el cas dels majors d'edat poden realitzar directament la tramitació.
Se'ls demanarà també el número de suport IDESP (codi de nou lletres i números que hi ha en el DNI), la data de naixement de la persona sol·licitant, l'acceptació de comprovació del Ministeri de l'Interior i una adreça de correu electrònic.
La ciutadania estrangera, que no té DNI, ha d'omplir les mateixes dades però amb el NIE. A banda de posar el NIE, serà necessari omplir una casella amb el número de suport IXESP (codi inclòs en les targetes d'estrangers i permisos de residència), així com la data de naixement de la persona sol·licitant i l'acceptació de comprovació del Ministeri de l'Interior i una adreça de correu electrònic.
És important que es conserve la clau d'accés, que disposa d'un identificador i una contrasenya per tal de poder fer, posteriorment, reclamacions quan s'hagen fet públiques les llistes provisionals. En el web hi haurà una finestra específica també per a aquestes gestions, així com per a consultar llistes provisionals i llistes definitives.
Les persones que no tenen DNI/NIE o les que no tenen accés a mitjans electrònics podran fer el procediment d'admissió de manera presencial als centres educatius on volen sol·licitar plaça com a primera opció en les mateixes dates en què està determinat el procediment telemàtic.

Marta Barrachina destaca la infraestructura com el gran motor d'internacionalització de la província

El Grup Municipal Socialista reclama més formació en centres educatius i en la Policia Local

L'alcaldessa Begoña Carrasco presidix un acte institucional carregat de simbolisme al Saló de Plens

L’equip afronta este dissabte un duel d’alta exigència davant el líder al Ciutat de Castelló

La companyia TragaPinyols inaugura la programació amb una proposta plena d’humor i intriga

La cita tindrà lloc este 17 de gener a partir de les 17.00 hores al Casal Jove del Grau