
La Diputació inverteix 75.000 euros en la restauració del Palau del Cardenal Ram de Morella
L'actuació inclou la recuperació de l'escut històric, la façana i la reforma de l'accés a l'hotel
Esport de la Generalitat ha treballat amb la FIA perquè el Circuit del Motor Ricardo Tormo siga la seu principal d’aquesta trobada internacional d’automobilisme
01/11/2022
Redacció
La Comunitat Valenciana ha sigut la seu elegida per la Federació Internacional d’Automobilisme (FIA) per a acollir els FIA Motorsport Games l’any 2024. Ho ha anunciat Stéphane Ratel, president del SRO Motorsports Group, entitat promotora de l’esdeveniment, en la clausura dels FIA Motorsport Games de Marsella, a la qual ha acudit el director general d’Esport de la Generalitat Valenciana, Josep Miquel Moya. Ara només falta que el Consell Mundial de la FIA confirme aquesta decisió pròximament.
El departament de la consellera d’Esport de la Generalitat, Raquel Tamarit, ha treballat durant setmanes juntament amb la FIA perquè el Circuit del Motor Ricardo Tormo siga la seu principal d’aquesta trobada internacional d’automobilisme.
Aquesta serà la primera vegada que se celebre aquest esdeveniment internacional a Espanya, un esdeveniment que ha acollit fins a 16 categories automobilístiques diferents en la present edició dels FIA MSG celebrada aquesta setmana a Marsella (França).
Per aquesta raó, i en la línia d’atraure a la Comunitat Valenciana esdeveniments esportius internacionals com els Motorsport Games que concentren pilots de diferents categories femenines i masculines, s’adequava perfectament a la marca valenciana institucional ‘Comunitat de l’Esport’.
Dotzenes de països dels cinc continents presentaran els seus pilots en l’única oportunitat en què els competidors representen la seua federació i no els seus equips, tal com ocorre habitualment en els esports del motor.
A més de categories tradicionals com Resistència, GT, Fórmula 4 o Rallyes, s’inclouen categories de vehicles elèctrics, d’eSports, de promoció de pilots joves.
Pròximament, la Generalitat i la FIA aportaran detalls sobre les dates concretes de celebració dels FIA Motorsport Games 2024. Aquest esdeveniment suposarà un nou al·licient per al calendari d’esdeveniments de la Federació Internacional d’Automobilisme que inclou el Campionat del Món de Fórmula 1, el Campionat del Món de Formula E, el Mundial de Rallyes, entre altres certàmens.
Els FIA Motorsport Games tenen un format semblant al dels Jocs Olímpics però enfocat als esports del motor i es van celebrar per primera vegada a Roma. En l’edició de 2019 van participar un total de 49 països amb les seues seleccions de pilots. Per a l’edició d’enguany, que s’acaba de clausurar a Marsella, s’han sumat 28 països nous i la Selecció Espanyola ha sigut una de les protagonistes amb un total de 25 pilots i copilots participants.

L'actuació inclou la recuperació de l'escut històric, la façana i la reforma de l'accés a l'hotel

Commemoració de les vuit dècades de la recuperació de les festes i els 70 anys de la seua "Lloa a Sant Blai"

L'experta repassa la seua trajectòria en una entrevista íntima sobre els seus inicis al canal

Idoia Palomares presenta en TVCS les instal·lacions del carrer Major com a punt clau d'informació i assessorament

L'equip de Jose Escrich s'imposa amb autoritat per 5-1 al CCR Castelldefels i escala posicions

Més enllà de la infància, el calendari vacunal ha d'acompanyar els ciutadans durant tota la vida