
Castelló millora la seguretat dels patis infantils amb una inversió de més de 142.000 euros
L’Ajuntament renova el paviment de quatre escoles i amplia les places de Policia Local mentre reforça la prevenció d’addiccions entre joves
Joan Calabuig qualifica l'Oficina de la Generalitat de “referent” en el desenvolupament d'aquest programa europeu perquè impulsa desenes de projectes per tot el Mediterrani
Economia30 de noviembre de 2022El secretari autonòmic per a la Unió Europea i Relacions Externes, Joan Calabuig, ha avançat el reforç de l'Oficina de la Generalitat que coordina el programa europeu de cooperació entre regions del Mediterrani ENI CBC MED, el pressupost del qual superarà els 250 milions d'euros en 2023.
El secretari autonòmic ha realitzat aquestes manifestacions en la inauguració de l'acte que commemora el Dia del Mediterrani, que enguany s'ha celebrat a València i que ha tingut com a lema “Sent el Mediterrani”.
Durant la seua intervenció, Calabuig ha assegurat que el programa de cooperació és “el més important que té la Unió Europea per al suport i el desenvolupament de l'economia, el comerç i l'ocupació en tot l'àmbit Mediterrani”.
En aquest sentit, ha explicat que es tracta d'un programa de veïnatge, que està coordinat en gran part des de l'Oficina de la Generalitat a València, i que amb la recent incorporació d'Algèria i Turquia ja compta amb la participació de pràcticament tots els països del Mediterrani. A més, ha valorat que la UE vaja a incrementar en un 25% la seua dotació pressupostària en 2023, per la qual cosa passarà dels actuals 200 milions a més de 250 milions d'euros l'any vinent.
En el transcurs de l'acte, Calabuig ha destacat el treball que realitza l'Oficina de la Generalitat a València amb la Comissió Europea, que ha qualificat de “referent” en el desenvolupament de programes europeus com el de cooperació entre països del Mediterrani. Així mateix, ha explicat que aquesta oficina està impulsant desenes de projectes per tot el Mediterrani, especialment dirigits al desenvolupament d'iniciatives relacionades amb la sostenibilitat, la digitalització i la participació, per part de joves emprenedors.
Finalment, el secretari autonòmic per a la Unió Europea i Relacions Externes ha fet referència al Programa ENI CBC MED, que té com a objectiu primordial “promoure la col·laboració entre emprenedors, centres educatius, universitats, i altres entitats, amb la finalitat d'elaborar projectes conjunts que ajuden al desenvolupament econòmic, especialment dels països de la ribera del Mediterrani, en àmbits com el desenvolupament sostenible, la gestió de l'aigua, la digitalització o l'agroalimentació, entre altres”.
L'esdeveniment, celebrat al Palau dels Comunicacions de València, també ha comptat amb la participació del nou director general de l'Autoritat de Gestió del Programa ENI CBC MED, Roberto Raimondi; la directora general de Relacions amb la Unió Europea i l'Estat, Daría Terrádez; el director de Casa Mediterrani, Andrés Perelló, i l'experta en Medi ambient per a la Unió pel Mediterrani Cristina Cardenete, entre altres.
“Sent el Mediterrani”, una manera única de celebrar el Dia del Mediterrani
El Programa ENI CBC MED ha organitzat l'esdeveniment “Sent el Mediterrani” per a celebrar el Dia del Mediterrani, instaurat de manera oficial l'any 2020, i que ha consistit en una exposició fotogràfica, un tast de vins i la projecció de vídeos per a donar a conéixer els projectes desenvolupats pel programa de cooperació entre països del Mediterrani.
Sota el títol “Rostres i llocs del Mediterrani” s'han exposat una selecció d'imatges dels projectes finançats pel Programa ENI CBC MED, amb la qual s'ha pretés mostrar l'impacte positiu de la cooperació entre els països del Mediterrani en les persones, les comunitats i el medi ambient.
Així mateix, s'ha pogut gaudir d'un tast de vins procedents de França, Itàlia, Líban i Tunísia, així com de la Comunitat Valenciana, i s'ha pogut conéixer l'origen i evolució del sector vitivinícola en cadascuna d'aquestes regions, així com els productes alimentaris produïts pel projecte.
Finalment, s'ha projectat una sèrie de vídeos en els quals els diferents beneficiaris dels projectes desenvolupats pel programa de cooperació expliquen com perceben el Mediterrani.
L’Ajuntament renova el paviment de quatre escoles i amplia les places de Policia Local mentre reforça la prevenció d’addiccions entre joves
L'organització agrària denuncia una aplicació desigual i insuficient dels mòduls fiscals en un any marcat per la sequera i la DANA
AVA-ASAJA valora la mesura però creu que s’hauria d’haver anat més enllà després d’un any complicat per als agricultors
Les jornades formatives oferiran eines per a la digitalització i adaptació a les noves tendències de consum
L'ATV oferirà assessorament gratuït entre el 6 i el 30 de maig per a la ciutadania valenciana
El govern municipal reforça també els bons comercials fins als 300.000 euros i impulsa noves campanyes per dinamitzar l’activitat econòmica local
La primera edició del certamen aplega 47 projectes científics de centres educatius i entitats diverses
La 40a edició, del 21 al 25 de maig, oferirà tallers familiars, recitals, exposicions i trobades amb autors destacats
El projecte Ocean Ecoestructures impulsa la regeneració ecològica al recinte portuari amb resultats positius en només sis mesos
La Diputació i el CEEI Castelló impulsen una nova promoció d’iniciatives liderades per dones i hòmens de 13 municipis diferents
En total, s’han imprés 9.000 còpies que aproparan tota la informació de la festa als veïns i veïnes de Vila-real