Què se celebra la nit de Sant Joan?

General23 de junio de 2020 REDACCIÓ
san-juan-marbella3

Històricament en la nit de Sant Joan se celebrava el naixement de Sant Joan Baptista, una festa pràcticament celebrada pel cristianisme. Encara que, alguns vinculen aquesta celebració a qualsevol altre origen, com per exemple als ritus pagans. Els cristians festegen els sis mesos abans de la vespra del naixement de Jesús, que és el 24 de desembre.

També és cert que aquesta commemoració s'associa a l'arribada del solstici d'estiu, el ritu més habitual és el d'encendre una foguera, aquest acte es feia amb la idea de donar-li més força al sol. Es tracta de saltar la foguera situada en l'arena de la platja aqueixa nit tan especial.

Amb el pas dels anys, la tan coneguda com la nit més màgica de l'any, la celebració tant pel solstici com pel naixement de Sant Joan Baptista s'han vinculat. 

Aquesta festa se sol celebrar a la mitjanit del 24 de juny. Se festeja en molts punts d'Europa, però principalment està arrelada aquesta celebració a Espanya, Noruega, Portugal, Dinamarca, Suècia, Estònia, Finlàndia, Regne Unit i Estònia. 

Actualment és una festa que congrega a multitud de persones a les platges, però que lamentablement enguany no es podrà celebrar aquesta celebració tan arrelada a la cultura espanyola no podrà celebrar-se a les platges com és costum ja.

A més, són moltes les llegendes relacionades amb la Nit de Sant Joan. En un poble d'Alacant, Teulada, diuen que qui estiga en la font de la Jana en aqueixos moments notarà una força, que serà la Jonaina, i haurà de dirigir-la a l'església sense girar el cap. Així doncs, cada localitat té la seua historieta. 

Solstici d'estiu

L'entrada del Sol en Càncer es produeix el 21 de juny i suposa el solstici d'estiu per a l'hemisferi nord i el d'hivern per al Sud. És considerat el dia més llarg de l'any i la nit més curta. El solstici d'estiu simbolitza deixar l'hivern arrere, l'època més freda de l'any. Pel que, amb aquest ritu de la foguera demanaven major força al sol en esta època. 

Te puede interesar
LAB Hospital (6)

L’Ajuntament al barri visita l’Hospital amb diversos projectes previstos per a millorar la qualitat de vida del districte de Vila-real

Redacció
General09 de abril de 2025

El president de l'entitat veïnal, Jesús Notari, ha agraït la visita i ha indicat que “el meu equip i jo hem traslladat les queixes de la ciutadania i hem intentat arribar a algun acord perquè, tot això tingui una possible solució sinó a curt a llarg termini però és important que hi haja un coneixement i evolució de les queixes dels veïns”

Lo más visto