
L’Ajuntament Informa la Comunitat Educativa del Nou Protocol enfront al Risc d’Inundacions en Centres Docents
El nou protocol busca guanyar en "certesa i certituds" davant episodis d’emergència i garantir la coordinació amb els diferents centres.
Ignasi Garcia: "Celebrem que la nostra proposta haja propiciat que el govern municipal anuncie que posarà en marxa el I Pla de Voluntariat"
25/10/2023El Grup Municipal de Compromís a Castelló continua fent una tasca d'oposició en positiu i ha presentat tres propostes per al Ple de l'Ajuntament. La primera; fruit d'una reunió amb el president de PATIM, José Francisco López i Segarra i la secretària de l'organització, Inmaculada Galmés; insta a l'actual govern municipal que es concentren en la posada en marxa d'un programa que facilite el voluntariat. "Celebrem que la nostra proposta haja propiciat que el govern municipal anuncie que posarà en marxa el I Pla de Voluntariat per a ajudar a entitats com PATIM", ha expressat Ignasi Garcia, portaveu de Compromís a l'Ajuntament de Castelló.
D'altra banda, la coalició ha presentat una moció per evitar que el PP tanque els quatre centres de participació juvenil, ubicats als carrers Benàrab a la zona centre, Vicent Altava al nord, Riu Sènia al sud i Joaquim Garcia Girona al Raval Universitari, espais d'educació en la participació i d'educació en valors en el temps lliure. "Aquesta vesprada, hem pogut escoltar, a la seu de Compromís, a Carla Balbastre, animadora sociocultural i anterior coordinadora tècnica de la federació de Cases de Joventut de la CV, que ens ha explicat els beneficis d'aquests espais per als nostres joves". "No podem entendre que el Partit Popular vullga tancar quatre centres on els joves de 12 a 17 anys, de manera autoorganitzada, de manera autogestionada, corresponsabilitzant-se, creen el seu propi oci alternatiu al consum", ha defensat Garcia.
Per acabar, Compromís porta una moció al Ple per garantir que l'Ajuntament no censure els llibres LGTBI+ i demana que es comprometa a augmentar la col·lecció de contes, còmics i llibres de temàtica LGTBI+, així com a potenciar el paper fonamental de la Biblioteca Municipal en la garantia dels drets de la ciutadania a accedir a la cultura, amb criteris tècnics i professionals.
El nou protocol busca guanyar en "certesa i certituds" davant episodis d’emergència i garantir la coordinació amb els diferents centres.
El cicle, nascut el 1995 amb una proposta "insòlita" per a un dilluns, s'ha convertit en un dels esdeveniments culturals més estimats de la ciutat.
La jornada posa en valor la feina dels forners i la importància de l'elaboració artesanal del pa de qualitat a la dieta local.
Les ajudes atorgades són de lliure concurrència i oscil·len entre els 5.000€ i els 9.000€ per a col·lectius que presten serveis socials a la ciutat.
L'alcaldessa destaca que la indústria local produeix més del 90% de la ceràmica estatal i és motor econòmic per a prop de 70.000 famílies.
Més de 500 esportistes de 9 països i 14 comunitats autònomes participaran en els jocs que se celebren del 16 al 19 d'octubre.