
El Club Atletisme Facsa Playas de Castellón vol expressar la seva ferma condemna i fer públic el seu malestar davant els recurrents comentaris racistes i xenòfobs
Redacció


Thierry, un dels destacats atletes del fons espanyol i mundial, va arribar al nostre país fa 8 anys i va obtenir la nacionalitat espanyola l'any passat. Des de llavors, ha estat objecte de comentaris racistes i xenòfobs a les xarxes socials cada vegada que aconsegueix un nou èxit esportiu. L'últim episodi va ocórrer aquest passat cap de setmana, quan va establir un nou rècord d'Espanya en la distància de 5k, i diverses persones van aprofitar per llançar atacs contra ell, qüestionant la seva nacionalitat espanyola.
L'atletisme és un esport universal que promou la integració, la convivència i el respecte entre persones de diferents països, continents, races i gèneres. Aquests valors són fonamentals al nostre club, i treballem dia a dia per promoure'ls.
Volem fer una crida a la reflexió a totes les persones vinculades a l'esport sobre les situacions de racisme i xenofòbia que encara persisteixen, no només en l'atletisme, sinó en molts altres esports. Condemnem rotundament aquests comportaments, que representen un retrocés per a la nostra societat, i volem fer evident el profund dolor que causen aquestes actituds a aquells que les pateixen de manera contínua. Totes aquestes persones són part integral, senten i representen aquest país.


Nules tanca una Fira Agrícola que mira al futur sense perdre les seues arrels

Castelló prepara el Mes de la Salut Mental amb la lectura com a eina de benestar emocional

La Diputació reforça el control dels mosquits després de les últimes pluges

El Capla Festival atrau públic de 21 províncies i reforça la projecció exterior de Castelló




